ציפוי פוליאוריאה - החידושים בתחום ציפויי השרף

החומר המהפכני הפך לשימושי ביותר במפעלי תעשייה ומבנים בעלי שימוש אינטנסיבי. הוא אוטם, עמיד לחיידקים חזק ביותר. כל החידושים בתחום ציפוי הפוליאוריאה (בלוגל)

(צילום: Tony Wills ברישיון גנו )

כשזה מגיע למבני תעשייה, מפעלים, צינורות ענקיים ועוד מבני תשתית גדולים ומורכבים, השימוש בהם הוא אגרסיבי במיוחד, הם נתונים ללחצים פיזיים רבים והציפייה היא שייתנו תפוקה לכל אורך שעות העבודה במשך היום. מסיבה זו נדרש להם ציפוי שייתן להם עובי וחוזקה וגם עמידות בפני חומרים שונים. ועם התפתחות המגמה הירוקה, מצופה גם, שכל התשתיות הללו תהיינה ידידותיות לסביבה עד כמה שניתן. מסיבה זו בדיוק, פותח ציפוי הפוליאוריאה.

ציפוי הפוליאוריאה הוא למעשה ציפוי המתבסס על שילוב בין אפוקסי ובין תערובת שרפים ובכך מעניק הן ציפוי חזק וידידותי לסביבה והן ציפוי גמיש המסוגל להתפשט ולחלחל בין סדקים וחורים ולאטום גם אותם. היות ומדובר בחומרים טבעיים, ניתן לערבבים באופן כימי עם מקשיח מיידי וכך בעת ריסוס רחב שלהם על משטח מסויים, הציפוי נתפס ומתקשה במהירות מבלי צורך לבזבז זמן על ייבוש ואוורור המקום במיוחד.

לא רק בתעשייה, גם בתחום המזון נדרשת עמידות

אך לא רק בתעשייה ובתשתיות הגדולות נדרשת עמידות מן הרצפה, מן המכונות ומהצינורות המחברים בין כל הגורמים, אלא גם בתחום המזון ובפרט מסעדנות. במסעדות ובפאבים נדרשת עמידות יוצאת דופן של הרצפה הן בפני מים והן בפני משקאות מסוגים שונים.

כמו כן נדרשת גם עמידות בפני חיידקים, שכן המשטחים במקומות המזון הללו, באים במגע עם סוגי מזון שונים כל העת. הוסיפו לכך גם את העובדה שעיצוב הפנים צריך לשמור על מראהו המהוקצע במשך לפחות שנה או שנתיים ולעיתים גם הגינה עם הפרגולה במסעדות ובפאבים הללו משמשת את הלקוחות כל שנה בתצורה פתוחה או של חלל סגור ותקבלו עוד תחום שבהחלט זקוק גם הוא לרצפות חזקות ובאופן כללי לציפויים שייתנו חוזק נוסף.

ציפויים חדשניים לרצפה ומעבר

הבעיה של כל המקומות הללו שהזכרנו קודם לכן בנושא הציפויים, הייתה שעד לפני מספר שנים כדי לצפות את הרצפה בחומר חיזוק או לצפות את הפרגולה שחשופה לשמש כל השנה, נדרשו מוצרים שונים וסוגי ציפויים שונים. כל אחד כאמור, לקח לפחות יום עבודה ועלה לבעלי המקום לא מעט כסף.

מתוך המצוקה וחוסר היעילות הזו, לאחרונה פותחו מגוון ציפויים המתאימים למשטחים שונים שניתן להשתמש בהם בבת אחת ובאותו מחיר בסיס. כך למשל אותו ציפוי יכול לשמש גם לרצפה, גם לחניונים, משטחי עץ גדולים ואפילו משטחי אבן וקרמיקה וכל זאת מבלי להשאיר כתמי צבע, שכן מדובר בציפויים בגוון שקוף או בגוון מסויים לפי בקשת הלקוח. בנוסף, הציפויים הללו המערבים שרפים מזנים שונים, גם מספקים למשטחים הגנה בפני קרינת UV דבר שמסייע למנוע סדקים או דהייה כתוצאה מאור השמש ושמירה על ברק ומראה של המשטח עליו יושם הציפוי למשך זמן רב.

ועוד קצת חידושים

עוד חידוש שנכנס לשוק ציפויי הפוליאוריאה הוא היכולת לתת מראה מעוצב באמצעות הציפוי המיוחד. עד היום הציפויים היו שקופים או בעלי צבעים נייטרלים ללא צורה מיוחדת. למעשה יהיה יותר מדוייק להגיד שהצורה המתקבלת הייתה למעשה בהתאם למשטח שאותו ציפו. כיום, ניתן להשתמש בציפוי הפוליאוריאה להענקת מראה "רטוב" ע"ג משטחי אבן טבעיים, לקבלת מראה של קליפת תפוז בעת יישום ידני של הפוליאוריאה, ולהענקת מראה מבריק ומודגש כאשר מיישמים אותו על משטחי עץ כדוגמת פרגולות.

נשמע לכם מעניין? מוזמנים להתייעץ עם מומחי ציפויי הפוליאוריאה באתר טמבור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר