חשד לשחיתות במועצה הדתית י-ם

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם: "נגן על מי שחושף שחיתות"

ועדת הפנים של הכנסת קיימה דיון על החשדות לשחיתות במועצה הדתית בירושלים. היו"ר ח"כ דודי אמסלם אמר: "נגן על כל מי שחושף שחיתות ואני שמח שהמבקר נתן את ההגנה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דודי אמסלם (צילום ארכיון: Hadas Parush/Flash90)

ועדת הפנים של הכנסת קיימה דיון על החשדות לשחיתות במועצה הדתית בירושלים, דיון שיזמו חברות הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) ורחל עזריה (כולנו).

חברת הכנסת רחל עזריה אמרה בפתח הדיון: "ממידע שהגיע אלי יש חשש לשחיתות ואי סדרים במערך הכשרות במועצה הדתית ירושלים ועל התנכלות לעובד שהתלונן על השחיתות כולל איומים שקיבל לפיטורין. חשוב לשמוע מה יש למועצה הדתית לומר לגבי הטענות הללו, ולוודא שעובדים שמתריעים בפני שחיתות יזכו להגנה".

חברת הכנסת עליזה לביא אמרה: "מגיעות אליי תלונות רבות על התנהלות לא תקינה, משגיחים שלא באים לעבודה, העסקת קרובי משפחה. אני רוצה לדעת מה המועצה עושה להגן על חושפי השחיתויות ומה היחס בין הרב הראשי לראש המועצה הדתית. אמורים לתת מענה לכשרות בירושלים וכאן חוטאים פעמיים כי מועלים בתפקיד הציבורי ופוגעים בכשרות. יש אנשים שחוששים למסור מידע".

רפ"ק איזיק סימון, רמ"ח הונאה במחוז ירושלים אישר כי הוגשה תלונה לפני כשבועיים: "אנחנו בשלב בדיקה מול הפרקליטות ושאר הגורמים".

יו"ר המועצה הדתית יהושוע ישי שהשתתף גם הוא בדיון אמר: "מר מלכה פנה לפי הפרסומים למשטרה, למבקר המדינה ולנציב שירות המדינה. לא קיבלתי אף פעם פניה על בעיה מסוג אלו שהעליתם פה. הדברים נמצאים בבדיקת מבקר המדינה ודרכו קיבלתי את תלונת העובד.

"המשגיחים אינם עובדי המועצה ואני לא יודע על קרבת משפחה. בנושא ההגעות טיפלתי בכל התלונות ומשגיחים רבים פוטרו. התלונות והפרסומים מגמתיים".

לדבריו: "בין השאר הואשמתי שאני מעסיק קרובי משפחה ואין לי לא אחים, לא הורים ולא דודים. את מי בדיוק אני מעסיק? צו ההגנה הזמני פקע ב- 21.7 ואני לא מזדרז לענות. זה לא היה קורה אם הייתי כה להוט לרדוף מישהו. אני מאפשר את הבדיקה עד תומה".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) העיר ללביא ועזריה: "כמי שרוצות לפגוע במערכת הכשרות, מה אכפת לכן שהמשגיחים לא מתפקדים?"

עזריה הגיבה לו: "במערך הכשרות בירושלים יש בעיות ויש לנו אחריות למאות אלפים ששומרים על כשרות ורוצים אוכל כשר בבתי הקפה. כאנשים שסומכים על הכשרות אל תגנו על הבעיות, תפתרו אותם".

ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) יצא להגנותו של יהושע ישי ואמר: "בכל משרד ממשלתי יכולים להיות כשלים ואין טעם לעשות כזה טררם מפרסום שעוד לא נבדק. בהכירי את ראש המועצה ואת המועצה עצמה שכיהנתי כראש ממונה שלה, הוא זוכה להערכה רבה. בכל מקום יש חיכוכים. היזהרו חכמים בדבריכם".

העובד שהתלונן נגד יהושע ישי, ערן מלכה, אמר בדיון: "מהלכים אימים על עובדים. קיבלתי איומים כספיים ופוליטיים. יש פה לצערי הרב עשן כבד וסמיך שמראה שיש שריפה ולא אש. ראש המועצה הבריא את המועצה מגירעון למאוזנת ועל כך כל הכבוד, אבל אני בספק אם הוא מודע לכל מה שקורה תחתיו. לא יכולים לעבור לסדר היום על דברים אלו".

היו"ר ח"כ דודי אמסלם סיכם את הדיון: "אני מוקיע כל שחיתות, נגן על כל מי שחושף שחיתות ואני שמח שהמבקר נתן את ההגנה. ראוי לקיים דיון בנושא בוועדה לביקורת המדינה. אני סומך על גופי ישראל, נמתין לתוצאות הבדיקות ונגיב בהתאם.

אמסלם ביקש ממשרד הדתות להעביר לידיו "את כל כללי היחסים בין הרב הראשי לרבני העיר, מה הסמכויות ואם יש גוף שפועל בניגוד לסמכויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר