במקום פטור נפשי - מעצר

תלמיד ישיבה מירושלים נעצר על ידי המשטרה הצבאית בלשכת הגיוס

שמואל אייזיק הלר, תלמיד ישיבה מירושלים בן 19, לא התייצב בלשכת הגיוס למרות אזהרות הצבא. כאשר החליט בסופו של דבר להסדיר את מעמדו, הוא נכלא ללא הודעה מוקדמת בכלא 6 ונשפט ל-21 ימי מחבוש (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
לשכת גיוס, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שמואל אייזיק הלר, תלמיד ישיבה מירושלים בן 19 נעצר השבוע כשהגיע להתייצב בלשכת הגיוס. הלר לא התייצב בלשכת הגיוס למרות אזהרות חוזרות ונשנות. וכאשר החליט בסופו של דבר להסדיר את מעמדו, הוא נשפט ל-21 ימי מעצר.

לטענת בני משפחתו של הלר, הוא החליט לנסות ולקבל פטור מהצבא, זאת בעקבות טראומה קשה מהעבר במסגרתה היה עד לפיגוע. הלר הגיע אל שלטונות הצבא ואמר כי ברצונו להתגייס, אלא שאז הוא ניתק מגע לתקופה של למעלה משנה, זאת למרות דרישות חוזרות ונשנות של צה"ל להתייצב בלשכת הגיוס.

בחודשים האחרונים החליט הבחור להסדיר אחת ולתמיד את מעמדו וניגש אל לשכת הגיוס בירושלים. אלא ששם המתינו לו אנשי המשטרה הצבאית שעצרו אותו במקום. הלר נלקח למשפט, ונשלח ל-21 ימי מעצר בכלא 6.

גורם צבאי מסר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במי שלא שיתף פעולה עם רשויות הצבא ולא התייצב להליכי הגיוס, לפיכך הוצא כנגדו צו התייצבות לגיוס וביצוע הליכים".

לדברי הגורם: "עם החייל ומשפחתו נוצר קשר מספר פעמים והוסברה המשמעות של אי התייצבות להשלמת הליכים. לאחר שנקרא לגיוס ולא התייצב גם לצו זה, הוגדר כמשתמט מגיוס. בתאריך 27/07/15 התייצב בלשכת הגיוס, לכן נשלח להליך משפטי להסדרת מעמדו וכעת מרצה את עונשו בכלא 6".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר