בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

ועדת החינוך תדון באי קבלתן של 100 בנות לסמינרים באלעד

בעקבות חשיפת כיכר השבת על אי קבלת למעלה מ-100 בנות לסמינרים באלעד, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת הורה לקיים דיון בנושא. סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש ישתתף בדיון? (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ה | 29.07.15
למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90)

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" בו נחשף כי למעלה ממאה בנות בעיר אלעד לא התקבלו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, הודיע יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי כי הוועדה תתכנס בעוד שבועיים לדיון מיוחד בו ישתתפו גורמים מקצועיים שידונו בבעיית אי קבלת הבנות.

עוד בנושא:

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר הערב ח"כ מרגי: "קראתי את הנתונים הקשים ב"כיכר השבת" ובמסמך שהעו"ד העביר אליי, אם העובדות אכן נכונות אני חושב שמדובר בתמונה חמורה, זה מצב חמור מאוד".

הוא הוסיף כי "זה גובל אפילו במזימה - כדי להביא למדור של קבוצת בנות בסמינרים. אני לא הולך לעבור על זה בשתיקה, אני אברר את זה עם ראש העיר, אני אברר את העובדות, צריך לעשות בדיקה יסודית בנושא".

בשלב זה לא ברור אם סגן שר החינוך החרדי ח"כ מאיר פרוש יזומן לדיון, שכן בנו הוא ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ששמו שורבב בסיפור והורים בעיר מפנים אליו לא מעט טענות.

כזכור, אתמול דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי באלעד פרצה סערה בעקבות כך שלמעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'.

הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות בשל כך שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

משרד החינוך כינס הבוקר כינוס מיוחד עם הגורמים המקצועיים בלשכתו של מנהל מחוז ירושלים מאיר שמעוני בכדי לנסות ולהגיע לסיום המשבר. בכיר במשרד החינוך המעורה בפרשיה החדשה אמר אתמול ל"כיכר השבת": "משרד החינוך מגבה, נלחם וילחם בתופעה בכל האפשרויות העומדות לרשותו". במשפט זה למעשה הבהיר הבכיר במשרד החינוך למנהלי הסמינרים באלעד כי בכוונתו להיכנס לסיפור ולסיים את המשבר במהירות האפשרית וכי לא יסכים לפשרות על חשבון הבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר