החוק הנורבגי אושר

יעקב אשר בדרך לכנסת? תלוי בסגן השר מאיר פרוש

אישור החוק הנורבגי ברוב של 64 ח"כים משרה קורת רוח ב'דגל התורה' שם מצפים לשובו של יעקב אשר אך עלולים לגלות כי משימה לא פשוטה בפניהם • ההערכה: אשר ייכנס • סיקור מיוחד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש ויעקב אשר (צילום: פלאש 90)

בשעה לילה מאוחרת אישרה הכנסת את הוק הנורבגי המאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת כדי להכניס את הבא בתור ברשימתם לכהן כחבר כנסת מן המניין.

לאחר שעות רבות של דיון, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הוק ברוב של 64 חברי כנסת תומכים לעומת 51 שהתנגדו.

אישורו בכנסת של החוק הנורבגי גרמה לקורת רוח בסיעת "דגל התורה" שם מתכננים את שובו של יעקב אשר (המכהן כיום כמזכ"ל התנועה) אל ספסלי המליאה.

בדגל התורה" פעלו ללא לאות בחודשים האחרונים למען אישורו של החוק ובפרט בנוגע להחלתו על סגני שרים שכן במפלגה החרדית-אשכנזית עדיין נמנעים מלקחת תפקיד של שר.

כעת תלויים ב"דגל התורה" ובעיקר יעקב אשר בחסדיה של סיעת "אגודת ישראל" אשר מי מטעמה עשוי להתפטר לטובתו של אשר. מכיוון שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר מעל כל במה אפשרית בחודש האחרון כי אינו מתכוון לעשות זאת ויהי מה הרי שב"דגל" תולים ציפיות ביחסיהם הטובים לכאורה עם סיעת "שלומי אמוני"ם ובפטרונה סגן שר החינוך מאיר פרוש.

בסיעה הליטאית בונים על שיתופי פעולה פוליטיים ומהלכים ציבוריים שנעשו בעבר יחד עם פרוש ומתכננים לעשות זאת גם כעת.

פרוש עצמו בשיחות סגורות לא שלל עד לאחרונה את האפשרות והביע תמיכה בהגדלת הנציגות החרדית. אלא שהמשבר הפוליטי המתחולל בשבועות האחרונים בין שתי הסיעות השונות במפלגת יהדות התורה גורם לחשיבה מחודשת בסיעה החסידית וכן בסביבתו של פרוש.

העניין תלוי לכאורה גם באישורה של מועצת גדולי התורה החסידית שלבטח לא תשוש להעניק כוח לסיעה הליטאית על חשבונה של אחותה החסידית ולשנות את יחסי הכוחות הפנימיים העדיפים וכן ברצונו הטוב של פרוש.

המשבר הפנימי שעלה מדרגה בימים האחרונים נוכח החרפת הטון וההתבטאויות הקשות מצד בכירי "דגל התורה" גורם כעת לבכירי "אגודת ישראל" לעשות חושבים על כל תהליך פינוי המקום בכנסת.

בכיר ב"אגודת ישראל" אומר ל"כיכר השבת" כי "נדמה שגפני מנסה בכל דרך לחבל בכניסת אשר, זה התחיל בפיצוץ המיותר עם כחלון שזה מצידו עיכב את החוק, המשיך במלחמה המיותרת בנציג לוועדה למינוי דיינים, שהכעיסה את אייכלר ואת אגודת ישראל, ממשיך בכותרות על הקצבאות בכדי להתגרות בליצמן, כותרות השכם וערב על נצחון של דגל בועדות שונות, ועד להתערבות לפרוש בענייני החינוך החרדי וגזירת קרדיט לעצמו".

"איך הוא חושב שבמצב הדברים הנוכחי ניתן להתפטר למען איש דגל התורה", תוהה הבכיר בסיעה החסידית.

אלא שבמקביל מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי ביממה האחרונה נושבת אכן רוח חדשה בצמרת "דגל התורה" שם מחלחלת ההבנה כי הגזימו ומתחו את החבל מידי מול עמיתיהם מאגו"י ועל כן מסתמן כי בתקופה הקרובה יורו על הורדת מפלס האיבה בין הסיעות.

ב"דגל" הבינו שצריך להחליף דיסקט ואם הם מעוניינים בשיתוף פעולה מצד פרוש והתפטרותו מהכנסת הרי שעליהם להעניק כבוד ראוי הן לסגן השר והן לסיעה על שורותיה הוא נמנה.

ב"דגל התורה" מעריכים כי בסופו של יום יסכים פרוש להתפטר וכעת השאלה הינה רק העיתוי והמועד המוסכם.

"יש מצב שזה יימשך חצי שנה ויש אפשרות סבירה שזה יקרה כבר שבוע הבא", אומרים באופטימיות בסיעה הליטאית ומתכננים להעניק חיבוק חם לידיד מהעבר ואולי גם בעתיד הקרוב.

בנוסף, בסביבת פרוש התעוררו לא מעט שאלות אודות הדברים שהוא עשוי להפסיד במידה ויתפטר מהכנסת. בין הדברים ניתן למנות את תקציב הקשר עם הבוחר, הלשכה בכנסת, החסינות והפסדים בשכר ובפנסיה.

מנגד, ב'דגל התורה' טוענים כי דאגו לכל הדברים הללו בחוק, וכי כל התנאים - תקציב הקשר עם הבוחר, הלשכה בכנסת, המשכורת נכללו בחוק.

יודגש כי הבוקר, גם ב'דגל התורה' וגם ב'אגודת ישראל' נשמעים מפויסים יותר ובשני הצדדים בטוים כי בקרוב נראה את יעקב אשר כחבר כנסת מן המניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר