בעולם מגנים את הודעת הבניה בבית אל: "מאיימת על פתרון שתי המדינות"

בעולם מיהרו לגנות את הודעת רה"מ נתניהו על בנית 300 יח"ד בבית אל. "הרחבת ההתנחלויות מאיימת על פתרון שתי המדינות ומטיל ספק במחויבות ישראל לפתרון לסכסוך במסגרת המו"מ"(עולם)

בתי דריינוף בבית אל (צילום: אוהד צויגנרבג, "ידיעות אחרונות")

הבטחות וגינויים: בעולם מיהרו לגנות את ישראל בעקבות הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על בניית 300 יחידות דיור בבית אל ובמקומות נוספים.

למרות שאמש לא התקיים התדרוך היומי של מחלקת המדינה האמריקנית, הם טרחו להוציא הודעת גינוי מיוחדת. סגן דובר מחלקת המדינה מארק טונר אמר כי ארה"ב "מודאגת עמוקות מההודעה הישראלית על קידום של כ-300 יחידות דיור בהתנחלות בית אל בגדה המערבית, כמו גם מאות יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים".

לדבריו, "הרחבת ההתנחלויות מאיימת על פתרון שתי המדינות ומטיל ספק במחויבות של ישראל לפתרון לסכסוך במסגרת המשא ומתן. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להימנע מפעולות בלתי מועילות ומערערת את האפשרות של פתרון שתי המדינות".

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את ההחלטה וקרא לממשלת ישראל לעצור החלטות כאלה, "כדי שייתכן הסכם שלום צודק וקבוע".

באיחוד אירופאי הוציאו גם הם הודעת גינוי בה נאמר: "ההחלטה לקדם את הרחבת התנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מעמידה בסימן שאלה את המחויבויות של ממשלת ישראל לשאת ולתת על פתרון שתי המדינות".

"תוכנית ממשלת ישראל לבחון הכשרת מאחזים בלתי חוקיים ברחבי הגדה תעמיד בסכנה את ההיתכנות המעשית של יישום פתרון שתי המדינות. האיחוד האירופי מצפה שממשלת ישראל תיישם את המחויבויות שלה לפתרון שתי המדינות לא רק במלים אלא גם במעשים. בהתחשב בכך שההתנחלויות הן בלתי חוקיות לפי הדין הבינלאומי, האיחוד האירופי שב ומאשרר את המחויבות השרירה שלו להבטיח ציות למשפט הבינלאומי כאבן דרך לשלום וביטחון".

"האיחוד שב ומביע התנגדות למדיניות ההתנחלויות של ישראל והמעשים שלה בהקשר זה, כמו בניית גדר ההפרדה מעבר לקווי 67, הריסת בתים, הפקעת קרקעות, כולל פרויקטים הממומנים על ידי האיחוד האירופי, פינויים, טרנספר בכוח כולל של בדואים, מאחזים בלתי חוקיים, אלימות מתנחלים והגבלות על תנועה וגישה. אנו מפצירים בממשלת ישראל לחזור בה בדחיפות מהחלטותיה ולשים סוף להרחבת ההתנחלויות".

כזכור, אמש אחרי החלטת בג"ץ להרוס את בתי דריינוף בבית אל, הודיע נתניהו על אישור בניית 300 יח"ד בבית אל. כמו כן, נתניהו אישר לתכנן בניית יחידות דיור בירושלים. 300 ברמות, 70 בגילה, 19 בהר חומה ו - 91 בפסגת זאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר