לקראת השרב הגדול: עצות מצילות חיים

במהלך הימים הקרובים צפוי לשרור באזורנו מזג אוויר שרבי וטמפרטורות גבוהות במיוחד. במשטרת ישראל ריכזו עבורכם מספר עצות מצילות חיים שיסייעו לכם לעבור את השרב בשלום (חדשות)

(צילום: shutterstock)

במהלך הימים הקרובים צפוי לשרור באזורנו מזג אוויר שרבי וטמפרטורות גבוהות במיוחד. במשטרת ישראל ריכזו עבורכם מספר עצות מצילות חיים שיסייעו לכם לעבור את השרב בשלום:

• בשנים האחרונות היינו עדים למקרים בהם הורים שכחו את ילדיהם ברכב בחום הכבד. ילד הנותר ברכב סגור בתנאים כאלו חשוף לפגיעות קשות ואף למוות. לעולם אל תשאירו ילד או כל בעל חיים ברכב סגור, גם לא לרגע. לפני שאתם יוצאים מהרכב ודאו כי אתם דואגים להוציא את כולם. לא עוזבים את המכונית לפני שכולם ירדו.

• אחת הסכנות הגדולות בשרב היא הנהיגה בתנאים הקשים. כשאתם יוצאים לנהיגה ממושכת דאגו מראש לעצירות התרעננות על מנת להימנע מעייפות. שתו הרבה מים והרכיבו משקפי שמש. גם אם המזגן עובד, פתחו מדי פעם את החלונות על מנת לדאוג לאוורור חלל הרכב. אם אתם חשים עייפות במהלך נהיגה, עצרו להתרענן במקום מוסדר ובטוח ונוחו כרבע שעה לפחות.

• בימים שרביים ישנה עליה חדה במספר השריפות, על כן הימנעו מהדלקת אש ומדורות באופן יזום במהלך ימים אלה. בפרוץ שריפה, יש לפעול מיד לכיבוייה ובמקביל להזעיק את שירותי הכבאות בטלפון 102. אם אין ביכולתכם להשתלט על הדליקה, פנו מיד את האזור והזהירו אנשים בסביבתכם.

• במהלך השרב יינתן דגש לאכיפה בחופי הרחצה, הצפויים להיות מלאים ברוחצים. האכיפה תתבצע הן על ידי השיטור הימי כנגד כלי שיט המסכנים את המתרחצים, והן על ידי כוחות שיטור יבשתיים, שיבטיחו את שלומם של המבלים בחוף. אנא נהגו בהתאם לחוק ולהוראות השוטרים ופנו למשטרה במידת הצורך.

• מתנדבי יחידות החילוץ של משטרת ישראל ערוכים לסייע למטיילים במצוקה גם בחום הכבד. עם זאת, על המטיילים לגלות אחריות. תכננו את הטיול מראש, בחרו מסלול בהתאם ליכולות הגופניות של המטיילים, הודיעו לחבר או לבן משפחה שאתם יוצאים לטייל ומתי בכוונתכם לשוב. הצטיידו בטלפון סלולרי למקרה שתיאלצו להזעיק עזרה. אל תשכחו להטעין את הסוללה במלואה ערב הטיול והימנעו משימוש מיותר במכשיר. והכי חשוב - לא לשכוח מים.

ראש אגף המבצעים, ניצב אהרון אקסול, הנחה את הכוחות להיערך בהתאם למזג האוויר השרבי והורה לקיים הערכות מצב משותפות עם נציגי כיבוי אש. במידת הצורך יוקם חפ"ק אשר ירכז תמונת מצב עדכנית מכלל המערכים התומכים, בדגש על מסוקי המשטרה ומטוסי כיבוי אש. היחידה האווירית של המשטרה ערוכה לתת סיוע לכוחות כיבוי האש בעת התפשטות שריפות. מסוקי היחידה ידווחו על צירי גישה לכבאיות, יעדכנו בדבר צירי תנועה בטוחים ויספקו תמונת מצב לפיקוד, במידה ויידרש פינוי אוכלוסייה.

שיהיה לכולכם סוף שבוע נעים, מהנה ובטוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר