איפה הייתה המשטרה?

הדוקר: ישי שליסל, שדקר ב"מצעד התועבה" בדיוק לפני עשור

ישי שליסל, שדקר שלושה ממשתתפי "מצעד התועבה" לפני עשור, הוא גם זה שדקר הערב שישה משתתפים באותו מצעד. רק לפני פחות מחודש הוא שוחרר ממאסר ממושך (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שליסל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדוקר: ישי שליסל. איפה הייתה המשטרה? משטרת ירושלים אישרה הערב (חמישי) כי החשוד בדקירת שישה בני אדם במצעד בירושלים הוא ישי שליסל, שדקר בדיוק לפני עשור שלושה בני אדם במצעד דומה ושוחרר מהכלא רק לפני שלושה שבועות.

בשנים האחרונות, בהוראת גדולי ישראל, הוחלט בציבור החרדי להתעלם כליל מהמצעד, לא לעסוק בו ולא להפגין או למחות כנגדו, זאת בכדי למנוע את חשיפת המצעד והמשתתפים בו לציבור החרדי, כך שמדובר במעשה נפשע וחולני של אדם אחד שהחליט על דעת עצמו לפעול ולפגוע במשתפים.

יצוין כי למרות החלטת גדולי ישראל, עשרות בודדות של מפגינים, בעיקר מהזרם הקיצוני במגזר החרדי, הגיעו בשעות האחרונות לשכונת גאולה בירושלים בכדי להפגין נגד המצעד.

בדיוק לפני עשור: שליסל דקר שלושה צועדים

כזכור, במצעד שהתקיים בשנת 2005 הגיע שליסל, אז בן 30 ממאה שערים, כשהוא מצויד בסכין, בשלב מסוים הוא הגיח לעבר הצועדים וצעק: "באתי לרצוח בשליחות השם. לא תיתכן כזאת תועבה בארץ". שליסל דקר שלושה בני אדם ונעצר במקום. לאחר ארבעה ימים הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

בחקירתו טען שליסל כי הוא אינו מתחרט על מעשיו, זאת מכיוון שפעל לפי "פקודה ברורה וחד-משמעית כשליח של הקדוש ברוך הוא, שמצווה למנוע את המשך חילול השם הגדול שהיה כרוך בתהלוכה".

שליסל הורשע בניסיון רצח של אדם אחד ונגזרו עליו 12 שנות מאסר, אולם לאחר ערעור לבית משפט העליון עונשו הומתק לעשר שנים. בשבועות האחרונים הוא שוחרר מהכלא לאחר שחודש אחר הופחת מעונשו.

מאז 2005 נוקטת משטרת ירושלים אמצעי זהירות מאוד קפדניים לקראת האירוע. כאמור, בשנים האחרונות הפסיקו במגזר החרדי לפעול כנגד המצעד ולא התייחסו אליה כלל. השנה הפגינו כנגד המצעד מספר חברי ארגון להב"ה. יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, הסביר: "נפגין נגד הצועדים בקריאה הומנית: 'תחשבו על הילדים המסכנים שלכם'".

המצעד יצא בשעות אחר הצהריים מגן העצמאות שבמרכז העיר לכיוון גן הפעמון. במשטרת ירושלים אמנם נערכו למצעד, ומאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים התפרסו במסלול הצעדה. "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ואת מהלכה התקין של הצעדה", הדגישו במשטרת ירושלים. כעת, לאחר האירוע הקשה, נראה שייתכן ובמשטרת ירושלים לא נערכו מספיק לאירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר