הכתובת הייתה על הקיר

ישי שליסל לפני שבועיים: "המטרה - לעצור את המצעד השנה"

בראיון שהעניק עם שחרורו ל"נייעס החרדי" התייחס הדוקר ישי שליסל למצעד שנערך השנה ואמר כי "המטרה - לעצור אותו. מחאה זה טוב, אבל זה לא מספיק". על הדקירה ב-2005: "לא הצטערתי על זה" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ישי שליסל, היום (צילום: פלאש 90. ההקלטה באדיבות "הנייעס החרדי")

ימים ספורים לאחר שחרורו ממאסר, העניק ישי שליסל - שדקר שלושה משתתפים במצעד התועבה לפני עשור והיום (חמישי) שב על המעשה ופצע בדקירות שישה בני אדם - ראיון לקו הטלפוני "הנייעס החרדי" בו אמר כי יש לעצור את המצעד השנה אפילו באלימות. לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטת הראיון והוא מוגש כאן לראשונה במלואו.

דבריו מעלים תהיות קשות בנוגע להתנהלות המשטרה, שידעה כי הוא השתחרר רק לפני מספר שבועות ולכאורה הייתה אמורה לדאוג כי הוא לא יוכל להתקרב למצעד שנערך השנה.

"לא עמד לי בראש בכל השנים לשחזר את מה שהיה. צריך להמשיך הלאה. לא חושב שזה לא בסדר. זה הכל משמיים. לא הצטערתי על זה. מה שחשוב זה שהרשעים האלה עושים מצעד מתועב דווקא בירושלים, שזה נטו להכעיס".

בנוגע למצעד אמר שליסל כי"גם בתל אביב זה כואב, אבל בירושלים זה חמור יותר. לא היו לי שותפים למעשה ואני מצר על כך, כי לדעתי צריך שתהיה מחאה המונית. מה שכואב לי... שהחרדים הפסיקו למחות נגד המצעד, אפילו החבר'ה במאה שערים. אותי לימדו שבמלחמות צריך דבקות במטרה".

שליסל הוסיף, "השתדלתי שלא לספור את הימים בכלא. הספקתי ללמוד בכלא יותר ממה שהספקתי בחוץ. עשו לי קבלת פנים כשהשתחררתי. דיברתי שם על זה שהמאבק לא נגמר והטמאים האלה רוצים להמשיך לטמא את ירושלים. הם מבחינתם ומבחינת המדינה הם רוצים לטמא את עם ישראל. זה חילול השם שאין כדוגמתו".

על הטענות שעדיף לא להתייחס למצעד בכדי שלא לחשוף את צעירי הצאן לתופעה, אמר שליסל: "חשוב לדעת שאפילו אם אנחנו לא שומעים, זה חילול השם גדול אצל אומות העולם. זה טענה רצינית אבל צריך לראות מה הקדוש ברוך הוא רוצה. זה בעיה רצינית. הם רוצים להגדיל את המצעד ואם הם יהיו השקט זה יגדל ויגיע לילדים בכל מקרה. אם זה כל כך חשוב אפשר לפרסם רק אצל אברכים שיבואו למחות. בבית המשפט אמרתי שזה היה ספונטני".

קיבלת זימון מהמשטרה ששאלו מה הכוונות שלך לעתיד?

"ממש לא. לקראת סוף המאסר הגיעו אליי כל מיני אסירים שלדעתי עבדו עם המשטרה וניסו להבין מה התכניות שלי. אין לי תכניות מי יודע מה. המטרה: צריך לעצור את המצעד הזה. אם אדם בא ורוצה לעצור את המצעד צריך לעשות מעשה קיצוני. אבל אפשר גם בלי קיצוניות גדולה - אפשר לפרוץ לשם ולפזר אותם, לעמוד להם בדרך ולפזר אותם בכוח אפילו. שכמה שיותר אנשים יתגייסו לזה. אם יהיה עשרות אלפי אנשים מספיק להיכנס לרחובות ולמנוע את זה בלי דקירות".

כשנשאל האם הוא משתייך למגזר החרדי, השיב שליסל:"אני לא שייך לשום קבוצה, אני על-קבוצתי. עוד יותר חשוב צריך כמה שיותר אחדות, יש יותר מדי שנאת חינם, אז צריך לדעת להתאחד ולהציב אחדות מול הסטרא אחרא. אני די תומך בעמדה של העדה החרדית שלא לקחת כספים מהמדינה. כי המחלוקות אצל החרדים הם על הפירורים שהמדינה נותנת לחרדים.הכל בגלל שחושבים שאנחנו חיים מפיהם".

"באתי לרצוח בשליחות השם"

כזכור, במצעד שהתקיים בשנת 2005 הגיע שליסל, אז בן 30 ממאה שערים, כשהוא מצויד בסכין, בשלב מסוים הוא הגיח לעבר הצועדים וצעק: "באתי לרצוח בשליחות השם. לא תיתכן כזאת תועבה בארץ". שליסל דקר שלושה בני אדם ונעצר במקום. לאחר ארבעה ימים הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

בחקירתו טען שליסל כי הוא אינו מתחרט על מעשיו, זאת מכיוון שפעל לפי "פקודה ברורה וחד-משמעית כשליח של הקדוש ברוך הוא, שמצווה למנוע את המשך חילול השם הגדול שהיה כרוך בתהלוכה".

שליסל הורשע בניסיון רצח של אדם אחד ונגזרו עליו 12 שנות מאסר, אולם לאחר ערעור לבית משפט העליון עונשו הומתק לעשר שנים. בשבועות האחרונים הוא שוחרר מהכלא לאחר שחודש אחר הופחת מעונשו.

מאז 2005 נוקטת משטרת ירושלים אמצעי זהירות מאוד קפדניים לקראת האירוע. כאמור, בשנים האחרונות הפסיקו במגזר החרדי לפעול כנגד המצעד ולא התייחסו אליה כלל. השנה הפגינו כנגד המצעד מספר חברי ארגון להב"ה. יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, הסביר: "נפגין נגד הצועדים בקריאה הומנית: 'תחשבו על הילדים המסכנים שלכם'".

המצעד יצא בשעות אחר הצהריים מגן העצמאות שבמרכז העיר לכיוון גן הפעמון. במשטרת ירושלים אמנם נערכו למצעד, ומאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים התפרסו במסלול הצעדה. "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ואת מהלכה התקין של הצעדה", הדגישו במשטרת ירושלים. כעת, לאחר האירוע הקשה, נראה שייתכן ובמשטרת ירושלים לא נערכו מספיק לאירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר