"הזעם הפלסטיני"

המשטרה בכוננות שיא: ירי על רכב ישראלי, אבנים בירושלים

כאלפיים בני אדם השתתפו בהלוויית הפעוט הפלסטיני שנשרף למוות בפיגוע ההצתה. שוטר נפצע קל מיידוי אבנים בי-ם ואש נפתחה לעבר רכב ישראלי בכוכב השחר. המשטרה בכוננות שיא (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פלסטיני מיידה אבנים (צילום ארכיון: STR)

כאלפיים בני אדם השתתפו בהלווייתו של עלי דוואבשה, הפעוט הפלסטיני שנשרף הבוקר (שישי) למוות בפיגוע ההצתה בכפר דומא. בתום הערכת מצב שקיים מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, עם סגל הפיקוד הכללי הוחלט להעלות את רמת הכוננות המבצעית לרמת פעילות ג'. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו במוקדי הבילוי השונים ובריכוזי הקהל ויתגברו את מוקד 100 במטרה לתת מענה אבטחתי לכל תרחיש.

בעקבות הערכת המצב הנחה ראש אגף המבצעים, ניצב אהרון אקסול, על תגבור כוחות בכל מקום בו מתקיים אירוע המוני במסגרת מופעי הקיץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. נתניהו אמר ליו"ר הרשות שכולם בישראל מזועזעים ממעשה הטרור הנפשע נגד בני משפחת דוואבשה. ראש הממשלה נתניהו הוסיף: "עלינו להילחם יחד בטרור ולא משנה מאיזה צד הוא". נתניהו עדכן את אבו מאזן על כך שנתן הנחיה לכוחות הביטחון להפעיל את כל האמצעים כדי לאתר את הרוצחים.

בתוך כך, "יום הזעם" עליו הוכרז בארגון הטרור חמאס מתחיל לתת את אותותיו. בעיר העתיקה בירושלים יודו אבנים ובקבוקים לעבר כוח משטרה ומג"ב. שוטר אחד נפגע באורח קל בפניו משברי זכוכית. חשוד פלסטיני נעצר.

במקביל, נפתחה אש על רכב חולף ליד כוכב השחר בבקעת הירדן. אין נפגעים, אך נגרם נזק לרכב. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור אחר חשודים.

כאמור, כאלפיים בני אדם השתתפו בהלווייתו של הפעוט הפלסטיני. המשתתפים הניפו את תמונתו וכינו אותו שהיד. "נקריב את חיינו למען השהיד, המבצעים ישלמו את המחיר, לא נעבור על כך בשתיקה", קראו המשתתפים. בנוסף, הם דרשו "לרצוח את המחבלים".

הלוויית הפעוט הפלסטיני (חסן שעלאן - ynet)

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה הגיע להלווייה ואמר כי "צריך לראות את התמונות השרופות של שני הילדים שנשרפו בבית שלהם - מה עוד אפשר לומר אחרי זה?". עוד קודם לכן הוא הטיל את האחריות לאירוע על המתנחלים: "אנו מבקשים מהקהילה הבינלאומית לספק לנו את ההגנה שאנו זקוקים לה. אנחנו דורשים זאת כבר יותר מדי שנים.

"מי שאחראי לכך הם מי שמסיתים נגדנו - המתנחלים. בתוך הממשלה הישראלית יש שרים שקוראים להרג של פלסטינים - אנחנו מטילים עליהם את האחריות לכך. הגינוי של נתניהו אינו מספיק, עליו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואת ההסתה בממשלה שלו נגד בני עמנו".

נשיא הרשות אבו מאזן אמר כי "זהו פשע נוסף שמבצעים המתנחלים וממשלת ישראל. ממשלת ישראל ממשיכה לבנות התנחלויות בכל מקום בגדה ובכך מעודדת את המתנחלים לבצע את מה שהם עושים.

"אנו מגנים את הפשעים הישראליים - זהו פשע מלחמה ופשע נגד האנושות. אנו נעביר זאת לבית הדין הבינלאומי ואף אחד לא יעצור אותנו מלעשות זאת. אנו דורשים מהעולם לפעול. אנחנו לא שומעים את ארצות הברית. אם ממשלת ישראל והצבא הישראלי רצו למנוע את המקרים הללו, הם היו יכולים למנוע אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר