"להקל על המסכנים"

עיתון "המודיע" על צמח הקנאביס: "סם חיים ממש עבור חולים"

הביטאון החסידי "המודיע" משבח את החלטתו של ליצמן לאפשר מכירה של קנאביס בבתי מרקחת ואומר כי עבור חולים זהו "סם­ חיים ממש". קטעים מטורו של יצחק מתיתיהו טננבוים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קנאביס (צילום: שאטרסטוק)

החלטתו המפתיעה של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן לאשר מכירת קנאביס רפואי בבתי המרקחת גרמה לתגובות חיוביות רבות בתקשורת הכללית בישראל. גם העיתון "המודיע", בטאונה של תנועת "אגודת ישראל", משבח כצפוי את היוזמה וקובע כי "משימתם של שליחי הציבור החרדיים הינה לדאוג לכלל האוכלוסיה".

עורך "המודיע" ואחד הפובליציסטים השמרניים במגזר החרדי יצחק מתיתיהו טננבוים כותב במאמרו בסוף השבוע: "כתושבי המדינה, כשותפים אזרחיים לכלל האוכלוסיה, בין אם נרצה ובין אם לאו, אין לנו, חלילה, להעלים עין מצרכיהם החיוביים של כלל האזרחים. אם יש ביניהם המתמודדים עם בעיה פלונית, ואם יש אחרים הנאלצים לקבל סיוע פלוני, איננו רשאים שלא להתייחס אליהם קודם כל כאזרחים".

"גם אין להתעלם שאנו גרים במדינה, שלמרות הכל ואחרי הכל, וגם אם יש בינינו חילוקי דעות קוטביים ולעיתים גם בני­מאבק, מכל מקום רובו הגדול והמכריע של ציבור האזרחים הם אחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם ברחבי הארץ הזאת, אף כי גם לבני מיעוטים אין לשלול זכויות­יסוד, שהרפואה היא החיונית שבהן".

ח"כ יעקב ליצמן. ב"המודיע" כמובן משבחים את ההחלטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"לא ניתן להעלות על הדעת שנציגי היהדות החרדית במוסדות השלטון, כל אחד ואחד במקומו, יפעל ויעשה רק למען ציבור שולחיו בלבד. איננו מסכימים ולא נסכים שאיזו שהיא מפלגה בכנסת תפעל רק למען בוחריה בלבד, ולא תפעל גם למען המחנה החרדי, אף כי בנושאים המשוייכים רק למגזר החרדי".

"כאשר "יהדות התורה" שותפה פעילה במוסדות ממשלתיים, זאת על פי דעתם של מורינו ורבותינו גדולי ישראל שליט"א, מובן מאליו שאת התפקיד ואת המשרה אין לצמצם רק לצרכיה של היהדות החרדית. כל אחד ואחד נושא את עול הציבור, ועל טרחו ועל משאו הוא פועל למען כלל האזרחים".

"יבורך הרב יעקב ליצמן הי"ו, ויבורכו כל נציגינו שיחי', על פעילותם המסורה והעניינית למען הזולת. בזו גדלותם, בזו תבונתם, ובזו גם קיומה של המצוה היסודית ביהדות "ואהבת לרעך כמוך". כמו שאיננו רוצים שאיש­ציבור לא­חרדי לא יפעל למעננו בגלל שאנחנו 'חרדים', כך אסור לנו לנהוג אחרת משאנו דורשים למען עצמנו" נכתב במאמר.

תומכי הקנאביס חוגגים, בשבוע שעבר (באדיבות גדי וילצ'רסקי)

"תרופה צמחית לאנשים מסכנים"

טננבוים כותב כי "השבוע הביא ליצמן לאישור תרופה רפואית צמחית המיודעת לאנשים מסכנים, מיוסרי כאבים כרוניים בלתי פוסקים, שרק תרופה זו מביאה עליהם הקלה מירבית. ברור שאין זה מדובר לכל אדם, וכל שכן שאין זה מדובר לאדם בריא, שהצמח הזה לא יפעל לטובתו. אבל מי שזקוק לה - היא בשבילו סם­ חיים ממש".

"כן, הרב ליצמן חושב גם על המסכנים האלה. כן, הרב ליצמן מבין שסבלו של אדם, כל אדם באשר ­הוא, אנו חייבים לעשות הכל כדי להקל עליו כמה שניתן. כן, הרב ליצמן פועל למען כלל אזרחי ישראל, למען בתי החולים כולם, בלי להבדיל בין אדם לאדם. כי זו חובתו של איש ציבור נאמן, כל שכן של יהודי נושא במשרה ציבורית עם לב של יהודי רחום וחנון".

מעשן קנאביס, "סם חיים ממש" לפי המודיע (צילום: שאטרסטוק)

בהמשך נכתב כי "מדובר באוכלוסיה שלמה ומגוונת, וכשם שהרב ליצמן פועל להכליל תרופות מיוחדות ב'סל התרופות' אף כי רק מעטים זקוקים להם, כן הוא פועל למען אלה שאין להם ברירה אחרת להקל מעט על יסורי ­איוב שהם סובלים נוראות, רק באמצעות תרופה צמחית, הניתנת תוך שמירת כללים ברורים, נבונים ונכונים. הבה ונתפלל שלא נזדקק לכך, חלילה".

"בכלל, היהדות החרדית חייבת להביט על עצמה כיהדות מסורה ונאמנה לחובותיה הציבוריות הכלליות. רק כך יעריכו אותנו שאיננו פוליטיקאים מן השורה, שאיננו עסקנים מהדרג הזקוק ל'פריימריס'. נציגינו הם שלוחי דרבנן, העושים שליחותם בנאמנות למען כלל ישראל. בזו נבדלים כל חברי הכנסת שלנו משאר חברי הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר