הסנגוריה הציבורית הגישה דו"ח חמור על מצב בתי הכל בישראל

אחרי ביקור ב-27 בתי כלא, הסנגוריה הציבורית פרסמה דו"ח חמור על התנאים בהם, בו נאמר כי ברובם נמצאו תנאי היגיינה ותברואה בעייתים העלולים לסכן את האסירים. שב"ס: "לא מקצועי" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

בתום ביקורת שנערכה בעשרות בתי כלא ברחבי הארץ, הגישה הסנגוריה הציבורית דו"ח חמור על הנעשה מאחורי הסורגים.

הסנגוריה ביקרה בחודשים האחרונים ביותר מ-27 בתי כלא שבאחריות שירות בתי הסוהר וקבע כי בחלק מבתי הוסהר ישנם תנאי מחיה קשיים.

ברובם נמצאו תנאי היגיינה ותברואה קשים, באופן שעלול לסכן את האסירים. כך למשל נאמר בדו"ח כי ישנם מקקים ומזיקים שעשויים לגרום לעקיצות ולפצעים בקרב האסירים.

לאסירים רבים חסר ציוד הכרחי רב, בבתי כלא רבים חסרים אנשי צוות ומקצוע סוציאליים, כך גם נמנעות מאסירים פגישות עם עורכי דין.

מהשב"ס נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הדו"ח ועל ההערכה המובעת בו לרצינות בה מתייחס שב"ס לדוחות הביקורת שעורכת הסנגוריה ולמאמצים הננקטים בשב"ס להביא לשיפור המצב. היינו מודים אם לצד הביקורת, תסייע הסנגוריה הציבורית גם בהשגת אמצעים לשיפור המצב הקיים".

"ראוי להדגיש ולציין כי הממצאים מתייחסים לתקופות שונות בין השנים 2013-14. שב"ס סבור שדרך עריכת והצגת הדו"ח - לרבות פירוט הנושאים כמסקנות גורפות וכוללניות אינה הוגנת ואינה מקצועית".

"כל סעיף ביקורת בכל אחד מהדוח"ות זכה להתייחסותנו הפרטנית וגם להשגותינו, שכן חלק מהטענות שעלו בהם לא נמצאו בהכרח מדויקות ועל חלק מהן חלקנו מטעמים מקצועיים. כמו כן לצערנו, מעצים הדו"ח היבטים שליליים בלבד, אינו משקף נכונה את המצב בעת פרסומו ובכך חוטא לטעמנו לתפקידו. שב"ס כארגון היחידי האמון על זכויות האסירים ותנאי מחייתם, ימשיך לדאוג ולטפל בהם בצורה המיטבית גם בעתיד באמצעים העומדים לרשותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר