נופש לחומרא

מתארחים בתפרח? אסור סלולרי לנשים ואופניים לאברכים

רבו של המושב תפרח, הרב אליהו יעקבזון, מפרסם שורת תקנות צניעות לאורחים הנופשים במושב • ובתקנות: אסור לאברכים ובנות קטנות לרכוב על אופניים, אסור לנשים לדבר בסלולרי ברחוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: google.maps)

נופש לחומרא: רבים מבני הציבור החרדי יוצאים בימים אלו אל מקומות הנופש בארץ ובחו"ל על מנת להתאוור ולהחליף כוח לקראת חודש אלול הממשמש ובא.

לעיתים האירוח בערים ובמושבים שונים עלול לגרום לבעיות צניעות ולהפרת כללי המקום המסבים עוגמת נפש לתושבים.

הרב אליהו יעקבזון, רבו של המושב תפרח בדרום הארץ, הפיץ בימים האחרונים כללי התנהגות מיוחדים המיועדים לאורחים השוהים ביישוב על מנת שישמרו על כללי ההתנהגות הנהוגים במושב הידוע בשמרנותו.

בין היתר מדגיש הרב כי לאברכים אין לרכוב על אופניים, כמו כן נשים ונערות לא ישוחחו בסלולארי ברחוב מחשש למשוך תשומת לב ובנוסף לא תרכבנה על אופניים.

"אנו מקבלים בברכה את האורחים היקרים שבאו להחליף כוח במושבנו הקדוש ולהנות מהשקט ומהשלווה השוררים בו", כותב הרב וממשיך: "כידוע מושב תפרח מצטיין בכך שהוא שמור מאוד מהאווירה שברחוב וברוך השם שמכשולים המצויים בערים אינם מצויים כאן וגם דברים המותרים בדיעבד בכל אופן כאן במושב נשארנו עדיין מקום של "לכתחילה".

"להלן מקצת הדברים הנשמרים בקהילתנו", מפרט הרב את דרישותיו מהאורחים:

1. אברכים לא רוכבים על אופניים.

2. בנים לובשים חולצות לבנות בשבת.

3. נשים ונערות לא לובשות בדים ואריגים שנאסרו ע"י הרבנים שליט"א, לא נגררות אחרי האופנות המתחדשות (ארוך, קצר, צר, שרוול קצר וכדו') נזהרות בלכתן ברחוב לא לעורר תשומת לב, כמו כן לא משוחחות בסלולרי ברחוב.

4. בנות - גם קטנות - לא רוכבות על אופניים.

התקנות של רב המושב

לסיום מבקש הרב מכל האורחים להתחשב בכללים הנהוגים ולהיזהר שלא לגרום נזק לרגש הצניעות ביישוב. "כולם מאוד שמחים בכך ולא רוצים לשנות במאומה", הוא כותב.

בפנייתו לתושבים, כותב הרב יעקבזון: "אנו מבקשים ומתחננים לתושבים המחליפים דירות או משכירים את דירתם להכין את האורחים, שלפחות בזמן הקצר שהם כאן, ייתחשבו בנו ולא ייגרם נזק לרגש של הצניעות במקומנו. לכן נא לדאוג שייקחו לתשומת לבם את מכתב הרבנים שפורסם וכן את המכתב הזה ושלא תצא תקלה מימי החופשה. ונזכה להיות מהממשיכים את שושלת עם ישראל על ידי שנשאר מקום תורה בקדושה ובטהרה".

"אנו מאחלים לאורחים היקרים שיצליחו לאגור כח במושבנו ויעתיקו את הדברים החיוביים שמצאו כאן למקומותיהם ותרבה הקדושה והטהרה בעם ישראל ונזכה יחד במהרה לגאולה הקרובה במהרה בימינו אמן", מסיים הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר