סלקציה משטרתית

תיעוד: חרדים לא מורשים לעבור באזור ההפגנה בירושלים נגד הדקירה ב"מצעד התועבה"

אמש התקיימה בירושלים הפגנה נגד הדקירה ב"מצעד התועבה", אך המשטרה לא איפשרה לחרדים לעבור באזור וחסמה לחלוטין את הרחוב בפניהם. צפו בתיעוד של המג"בניק מודה בסלקציה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים אמש (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

סלקציה נגד החרדים: עשרות בני אדם השתתפו בעצרת המחאה נגד הדקירה ב"מצעד התועבה" בירושלים, שהתקיימה בכיכר ציון, אולם דווקא בעצרת למען הסובלנות, מנעה משטרה מכל אדם בלבוש חרדי לעבור במקום.

מהתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", נראה בחור חרדי, מגיע למחסום שבו היו שני לוחמי משמר הגבול ומבקש לעבור את המחסום, אך הלוחמים מסרבים.

הצעיר החרדי ביקש להבין את נסיבות התשובה השלילית ושאל:"זה בגלל שאני חרדי?", השוטר לא היסס והשיב בחיוב.

עדות זו הייתה מיני רבים אמש (מוצאי שבת), חרדים נוספים רצו לעבור דרך הרחובות שבהן התקיימה עצרת המחאה ושוטרים מנעו מהם לעבור.

מהמשטרה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "כחלק מהמענה המבצעי באירועים שונים ועל מנת לאבטח בצורה מיטבית את הציבור הרחב נערכות בדיקות לגבי חלק מהציבור באירועים מיוחדים. אין כל אפליה או מידור של קבוצת אוכלוסיה זו או אחרת".

"השיקולים של מפקדי הכוחות הינן מבצעיים בלבד. כך היה גם אמש. צר לנו כי ישנם בודדים שניסו ליצור פרובוקציה ולשייך את הרצון לשמור על בטחון הציבור כאפליה כזו או אחרת", הוסיף הדובר.

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לאפשר לכלל הציבור הישראלי על גווניו השונים להביע את דעתו ובמקביל לשמור על שלומם של כולם". בנוסף טען דובר המשטרה כי מדובר "בתצלומים מגמתיים".

ארבעה צעירים נעצרו במהלך ההפגנה. אחד העצורים נעצר רגע אחרי שפרץ את המחסומים המשטרתיים וניסה לרוץ לכיוון המפגינים. בנוסף נעצרו שניים נוספים בחשד שניסו לעורר פרובוקציה ותקפו שוטרים.

העצור הרביעי נעצר לאחר שניסה לחלץ את שני חבריו העצורים מידי השוטרים. כולם הובאו לחקירה במגרש הרוסים בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר