השלב השני ברפורמת הפס הרחב יוצא לדרך

משרד התקשורת הודיע כי השלב השני ברפורמת הפס הרחב יוצאת לדרכה. לדברי משרד התקשורת, הרפורמה כבר גרמה לירידת מחירי האינטרנט הקווי ולמעלה מ-120,000 לקוחות התניידו במסגרתה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

הרפורמה בפס הרחב: משרד התקשורת הודיע הבוקר (ראשון) כי השלב השני ברפורמת הפס הרחב יוצאת לדרכה, חודשים ספורים לאחר שהחל השלב הראשון של הרפורמה. לדברי משרד התקשורת, הרפורמה כבר גרמה לירידת מחירי האינטרנט הקווי, וכי למעלה מ-120,000 לקוחות כבר התניידו במסגרת הרפורמה.

החל מהיום יוכלו חברות התקשורת השונות לעשות שימוש פיזי בתשתיות התקשורת של החברות 'בזק' ו'הוט'. מה שגם ימנע את התקלות הקשורות בעובדה כי כיום המפעילות הינם וירטואליות ומחוברות דרך החברות בזק והוט.

על פי ההודעה שירותים ‏אלה ‏של ‏שימוש ‏בתשתיות ‏פיזיות ‏יסייעו ‏לספקי ‏תקשורת להשתמש‏ בתשתיות ‏אזרחיות ‏קיימות ‏כדי ‏לפרוש ‏תשתיות ‏תקשורת עצמאיות, ‏וזאת מבלי שייאלצו לבצע עבודות חפירה יקרות, שידרשו מהן השקעה כספית לא קטנה, העלולה לעכב או למנוע את כניסתם לתחרות, ושאין לצדם תרומה משמעותית לתחרות בתחום התקשורת.
‏כמו כן, ההחלטה תמנע אי נוחות מהציבור העלול להיפגע מעבודות תשתית מעין אלו. לדברי המשרד, המהלך יביא ‏להגברת ‏התחרות ‏בתחום‏ התקשורת ‏הנייחת.

מנכ"ל‏ משרד ‏התקשורת ‏שלמה ‏פילבר מסר בהודעה כי: ‏"לצד ההצלחה ביישום חלקה הראשון של רפורמת ‏השוק ‏הסיטונאי, ‏שהביא ‏למעבר של ‏כמאה ‏ועשרה אלף ‏לקוחות תוך‏ החל מהיום, ‏גם ‏התשתיות‏ הפיזיות ‏של ‏חברות ‏התשתית ‏בזק ‏והוט ‏ייפתחו ‏לשימושם‏ של‏ המתחרים. צעד ‏זה ‏יחסוך מהם את הצורך בחפירה ובהקמת תשתיות מסוג זה,‏ חודשים ‏ספורים, ‏והוזיל‏ בעשרות‏ אחוזים ‏את ‏העלויות ‏לצרכנים, יפחית הוצאות ועלויות,‏ ויסייע בקידום התחרות".

כזכור, לפני מספר חודשים הוביל מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר, את רפורמת הפס הרחב, שלוותה במלחמה חסרת תקדים של המשרד מול חברת בזק. כשבמהלכה אף פוטר מנכ"ל המשרד על ידי ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. פיטורין שלדעת גורמים המעורים בעיניין קשורים למלחמה חסרת התקדים בבזק הנשלטת על ידי מקורבו של נתניהו, שאול אלוביץ.

ראש הממשלה הצהיר כי הפיטורין לא יפגעו ברפורמה שהובלה על ידי אבי ברגר, וכעת נראה כי למרות שמשרד התקשורת הוריד את גובה הלהבות מול 'בזק', הרפורמה ממשיכה כמתוכנן. אם כי לא ברור מתי השלב המשמעותי הבא, במהלכו תחוייב בזק לשתף גם את תשתיות הטלפוניה שלה, תצא לדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר