42% מהמעסיקים מעדיפים חילוניים: החרדי נבדל תרבותית

סקר חדש מצא כי 42 אחוזים מהמעסיקים בישראל יעדיפו להעסיק עובד חילוני על פני חרדי בעל כישורים זהים. הסיבה העיקרית: החרדי נבדל תרבותית וחברתית מהציבור הכללי (חדשות חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

42 אחוזים מהמעסיקים בישראל יעדיפו להעסיק עובד חילוני על פני חרדי בעל כישורים זהים, כך לפי סקר שנערך על ידי 'עוקץ מערכות'.

350 חברות, בהן חברות הייטק, ביטוח, עורכי דין, תעשייה ויצור, שיווק ופרסום, לקחו חלק בסקר שנערך בין מרץ ליולי 2015, ובירר את יחסו של שוק העבודה בישראל להעסקת חרדים, ואת הסיבות המרכזיות לאי העסקתם.

במסגרת הסקר, נתבקשו החברות שהעדיפו העסקת עובד חילוני, לנמק את הסיבה להעדפתם. ואלה תוצאות הסקר:

הסיבה השכיחה ביותר (כ-34.6%) להעדפת חילונים הייתה נבדלותם התרבותית / חברתית / פוליטית של החרדים מהציבור הכללי.

כ-25.8% מקרב הנסקרים השיבו כי הסיבה המהותית ביותר בגינה יעדיפו להעסיק חילוני, היא החשש מחוסר מיומנות בתחומי הליבה הרלוונטיים לתפקיד ולסביבה העסקית בה פועל בית העסק.

כ-14.9% מהמעסיקים יעדיפו עובד חילוני בשל החשש לחוסר מיומנות באנגלית ותפעול מחשב, וכ-15.6% יבחרו בחילוני בשל חשש מאי השתלבות חברתית של המועמד החרדי בצוות עבודה שמורכב מעובדים חילוניים.

עמי ברגמן, מנכ"ל משותף ב-'עוקץ מערכות' אומר כי "בשיחות רבות שאני מקיים עם גורמים בחברות שמעסיקים חרדים עולה כי החשש המסוים שהיה לחלקם, נמוג לאחר שגילו כי מדובר על כוח עבודה מסור, מיומן ובעל אמביציה משמעותית ורצון של ממש להשתלב במסגרת תעסוקתית. אין עוד מקום בחברה הישראלית לפיצול ואפליה מטעמים כאלו, שהוכחו בשנים האחרונות, פעם אחר פעם כמשוללי אחיזה במציאות. גם הנחת היסוד כי כמקשה הם אינם שולטים במחשב או דוברי אנגלית - הובררה כשגויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר