פיירפוקס נגד מיקרוסופט: "מקשים על הגדרת דפדפן ברירת מחדל"

מנכ"ל קרן מוזילה כריס בירד מכתב פתוח למנכ"ל חברת מיקרוסופט, סאטייה נדאל, בו הוא תוקף את החברה על כך שלטענתו מקשה על הליך שינוי דפדפן ברירת המחדל במערכת החדשה (אינטרנט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פיירפוקס (צילום: שאטרסטוק. וידאו: יוטיוב)

מלחמת הדפדפנים חוזרת: ימים ספורים לאחר ששחררה ענקית התוכנה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה החדשה שלה - Windows10, שעושה שימוש בדפדפן החדש שיצרה החברה - Microsoft Edge, החלו להישמע ביקורות רבות על החברה בגין הקשיים אותם חווים המשתמשים בניסיון לשנות את ערכי ברירת המחדל שקבעה החברה לווינדוס 10.

ביום חמישי האחרון פרסם מנכ"ל קרן מוזילה כריס בירד, המפתחת את הדפדפן הפופולרי - פיירפוקס, מכתב פתוח למנכ"ל חברת מיקרוסופט, סאטייה נדאל, בו הוא תוקף את החברה על כך שלטענתו החברה הפכה את הליך שינוי דפדפן ברירת המחדל במערכת ההפעלה החדשה.

במכתב כותב מנכ"ל קרן מוזילה כי הוא כותב על קשיים "מטרידים" שהחלה החברה בווינדוס 10, ובפרט על הניסיון 'לזרוק' את העדפות המשתמש לגבי הגדרות אפליקציות ברירת המחדל, כשבפועל קובעת החברה את האפליקציות שלה כברירת מחדל.

עוד כתב בירד כי מאז שנחשף לווינדוס 10 ולקושי היחסי שנגרם בשינוי הגדרות אפליקציות ברירת המחדל, ניסה לשוחח על כך עם קובעי המדיניות בחברה על מנת לגרום לשינוי, אך לצערו החברה בחרה שלא לשנות את שיטת הבחירה, למרות שהוא מאמין כי החברה עוד יכולה לבצע שינוי בתכנה שתקל על העברת האפליקציות לברירת מחדל.

מנגד טוענת מיקרוסופט בהצרה ששחררה בסוף השבוע, כי שינוי אפליקציות ברירת המחדל בווינדוס 10 אינו מסובך, וכי הממשק החדש מאפשר בקלות לשנות את דפדפן ברירת המחדל, כמו גם את שאר אפליקציות המשמשות כברירת מחדל.

אפליקציות ברירת המחדל אינה לבדה, שכן בימים האחרונים עולות טוענות גם נגד ההליך המסובך שנדרשים המשתמשים המנסים לשנות את ספק מנוע החיפוש בדפדפן האגד', שמוגדר בברירת המחדל על מנוע החיפוש של מיקרוסופט - בינג. ולצורך שינוי הספק נדרשים המשתמשים לבצע הליך מסובך יחסית.

בינתיים שחררה קרן מוזילה בסוף השבוע מדריך מצולם המדריך כיצד לשנות את דפדפן ברירת המחדל בווינדוס 10, מה שקצת מוכיח את הטענות על הקשי היחסי הכרוך בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר