לֹא תִרְצָח

משפחת הצעירה שנדקרה ומתה: "רשעות, טפשות ורשלנות"

הצהריים נפטרה שירה בנקי ע"ה, הצעירה שנדקרה על ידי ישי שליסל ביום חמישי ונפצעה באורח אנוש. משפחתה: "בשל רשעות, טפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ישי שליסל רגע לאחר הדקירה (צילום: פלאש 90)

לא תרצח: בשעות הצהריים (ראשון) מתה מפצעיה שירה בנקי ז"ל הצעירה שנדקרה ביום חמישי האחרון על ידי ישי שליסל במצעד בירושלים. הצעירה נפצעה באורח אנוש באירוע ואושפזה בימים האחרונים כשהיא מורדמת ומונשמת לאחר שאיבדה כמות גדולה של דם. אחר הצהריים כאמור נקבע מותה. משפחתה אמרה כי "בשל רשעות, טפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו".

מבית החולים נמסר: "המרכז הרפואי הדסה מודיע על מותה של שירה בנקי, אשר נפצעה בפיגוע הדקירה באורח אנוש, למרות מאמצי הצוות הרפואי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה. אנו משתתפים בצער המשפחה. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ולא להגיע לבית ולסביבתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו למשפחתה של שירה בנקי: "שירה נרצחה מכיוון שהיא תמכה באומץ בעיקרון לפיו כל אחד ואחת זכאים לחיות את חייהם בכבוד ובביטחון. לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח".

כזכור, ביום שישי האריך בית המשפט בירושלים את מעצרו של שליסל ב-12 ימים. שליסל סרב שעו"ד ייצג אותו ואמר לשופטים: "בית המשפט לא פועל על פי התורה הקדושה והוא חלק ממנגנון הרשע".

שליסל דקר בדיוק לפני עשור שלושה בני אדם במצעד דומה ושוחרר מהכלא רק לפני שלושה שבועות. העובדה ששליסל הצליח לחדור שוב למצעד מעלה סימני שאלה רבים על תפקודה של משטרת ירושלים.

הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף אמר ביום חמישי כי "דינו של הדוקר ברחובות ירושלים הוא כדין כל רוצח ואף חמור מכך, לא יתכן שיקום אדם וכביכול בשם הדת ירים ידו על נפש מישראל".

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר אמר על האירוע: "על תורתנו נאמר "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום', המעשה הנפשע שנעשה בידי יחיד אינו מדרכי היהדות". לדבריו: "אני מגנה בזאת כל גילוי של מעשה אלימות מילולית וכל שכן פיזית כלפי כל אדם".

הגר"ש עמאר הזהיר: "חלילה לשום איש ישראל ליטול את הדין לעצמו ומי שרוצה למחות בדבר של חילול ה' יש דרכי מחאה המותרות על פי דת ודין עם כל הזהירות הנדרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר