ניפגש עוד 6 שנים

החלו חפירות הרכבת הקלה בתל אביב: "השמים לא נפלו"

אחרי שנים של תכנונים, הבוקר החלו באופן רשמי חפירות הרכבת הקלה בתל אביב, שיסתיימו רק בעוד כשש שנים. למרות התחזיות לא נרשמו עומסי תנועה חריגים. ישראל כץ: "השמים לא נפלו" (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי - ynet)

הבוקר (שני) החלו עבודות על תוואי הרכבת הקלה בגוש דן וזאת לאחר שהרחובות הסמוכים נסגרו לתנועה, ובכך החלו באופן רשמי העבודות שצפויות להימשך כשש שנים.

זמן קצר לאחר שהחלו העבודות נרשמו עומסי תנועה כבדים ברחובות הסמוכים, ולמרות זאת הבהיר מנכ"ל נת"ע כי אלו עומסים שאינם חריגים.

שר התחבורה ישראל כ"ץ שהגיע לתל אביב לעקוב מקרוב אחר הנעשה בעבודות אמר כי "התחילו העבודות והשמיים לא נפלו. ביהדות יש שתי גישות, אחת - סוף מעשה במחשבה תחילה. השנייה, נעשה ונשמע. שב ואל תעשה היא גישה שעלי לא מקובלת".

הוא הוסיף ש"ההכנות היו קפדניות. אמנם האוטובוסים יהיו ריקים בהתחלה אבל אנחנו ערוכים. בשבועות הקרובים נשלים מימוש של חניונים מראשון לציון, נתניה והרצליה. יהיה שפע למי שרוצה לעבור לתחבורה ציבורית".

לבעלי העסקים החוששים מפגיעה בהכנסות ביקש השר להרגיע ולומר כי "אם תוך שנה-שנתיים יראו את העבדות מתבצעות בתנופה, ערך הנכסים יעלה. כך קרה בעפולה, בנתיבות - בכל מקום שתחנות הרכבת מגיעות אליו, ערך הנכסים עולה. זה גם מה שיקרה כאן".

בתוך כך, כ"ץ הנחה את מנכ"ל משרדו, להקים צוות מקצועי משותף למשרד התחבורה, עיריית תל אביב, משטרת ישראל ומועצת המובילים והמסיעים, שיבחן המלצות לצמצום דרסטי של תנועת משאיות וכלי רכב כבדים, בצירי התנועה באזור העבודות של הרכבת הקלה בתל אביב.

במסגרת התכנית, נבחנת אפשרות לאסור על תנועת משאיות וכלי רכב כבדים, בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר, בדומה להסדר הקיים במספר כבישים מרכזיים בארץ, דוגמת כביש 1 בין תל אביב לירושלים, בקטע שבין שער הגיא לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר