גרפולוגיה: דומיננטית, אך לא יודעת להגיד 'לא'

עץ גדול ומלא קישוטים מסולסלים גילה: למרות שרייצ'ל דומיננטית ובעלת ביטחון עצמי, היא מתקשה להגיד 'לא' והיא תלויה במחמאות. מדוע? • טורה של הגרפולוגית תמר פינקלשטיין (ציורי עצים, גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
"כן! בשמחה!" -רגע...לא התכוונתי (צילום: shutterstock)

לפני שניגש לפרשנות ציור העץ נדגיש עיקרון חשוב שנוגע לאבחוני עצים: אבחון העץ הוא כלי אחד מתוך כלים רבים המאפשרים התבוננות והצצה אל תוך עולמו הפנימי של האדם. למרות שאבחון זה מכיל מידע רב על האדם, תפקידו להשלים ולתמוך בממצאי כתב היד ובאבחונים אחרים.

כמו כן, העצים המובאים במדור הם כאלה שמגיעים אלי יחד עם חתימה ו/או כתב יד, כך שניתן לערוך הצלבה ביניהם. לאור ניסיוני באבחון כמות רבה מאד של כתבים וציורים, נוכחתי לראות כי במקרים רבים הציור גילה תכנים ספציפיים שלא עלו בכתב היד.

ציור העץ הפעם שייך לתושבת חו"ל בשם רייצ'ל, הנמצאת בשנות ה-60 לחייה, אשר צירפה לעץ טקסט כתוב וחתום בכתב ידה. כתב ידה גדול, עגול ומלא נפח, הקו עבה והחתימה גדולה.

העץ של רייצ'ל גדול, מתפרס על כל שטח הדף, ומצויר בקו עבה וחם. הכותרת מלאה בקישוטים המורכבים ברובם מסלסולים.

העץ של רייצ'ל

העץ שזהה לכתב בסימנים הגרפולוגים, מצביע על אישה מרשימה, המשדרת אריסטוקרטיות ומפגינה שפע ביטחון עצמי. כשהיא נמצאת בסביבה - לא ניתן להתעלם מנוכחותה. היא אוהבת להיות ב"מרכז הבמה", ובנוסף היא "שחקנית" לא קטנה על בימת החיים, בעלת כושר דרמתי מפותח. כל תיאור או סיפור נצבע על ידה בשלל צבעים ססגוניים, כך שאף פעם לא משעמם במחיצתה.

כוחה בפיה. תמיד יש לה מה לומר, והיא מסוגלת לשכנע ולשווק כל דבר. צורות הקו מעידות על יצירתיות עם הרבה תחכום. הקו המוזן בדיו מלמד על אהבה רבה לצבע, וחוש מפותח לטעם ולצליל, והתנועה מספרת על מרץ נעורים ואישיות תוססת.

יחד עם זאת, יש לה נטייה לרצות אחרים. היא יכולה למצוא את עצמה לעתים קרובות עושה דברים רק מאחר שמתקשה לומר את המילה "לא", ובינתיים אוכלת את עצמה מבפנים.

היא אוהבת פינוק ותנאים פיזיים נוחים. כמו כן, יש בתוכה מעין "ילדה" שזועקת לתשומת לב, ותלויה מאד במחמאות, וב"מה יגידו עלי". עובדה זו גורמת לה לבזבז לא מעט אנרגיות נפשיות, ומרמזת של חסך רגשי בשנות ילדותה.

כשציינתי בפני רייצ'ל את הדברים, היא נפתחה וסיפרה, שאכן, כילדה להורים ניצולי שואה, הייתה לה ילדות לא קלה. הוריה שחוו מרירות קשה ותחושת אבל תמידית בעקבות זוועות מלחמת העולם השנייה, התקשו להעניק לה חום, אהבה ותשומת לב.

הערה: ניתנת עדיפות למצרפים כתב יד (טקסט ספונטני) על דף חלק נפרד.

אתם מוזמנים לשלוח ציורי עצים לכתובת המייל שמופיעה למטה.
יש לצייר בעיפרון עץ על גבי דף חלק (גודל 4A) ולחתום את שמכם על אותו הדף, לציין גיל, בן/בת ובאיזו יד אתם כותבים ולשלוח ל: tamarf.grapho@gmail.com

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל, מרצה ומוסרת קורסים וסדנאות בתחום. טל': 052-801-2031

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר