טרור בטיילת ארמון הנציב

אישום נגד 6 ערבים: תקפו באכזריות וביצעו מעשים חמורים בחרדים ודתיים

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 6 ערבים בהם 3 קטינים, בחשד שתקפו שורה של יהודים חרדים ודתיים בטיילת בארמון הנציב בירושלים, הכו אותם באכזריות וביצעו גם מעשים חמורים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החשודים מובאים לבית המשפט בחודש שעבר (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

כתב אישום הוגש נגד שישה ערבים תושבי ירושלים, בהם שלושה נערים, בגין עבירות חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה חמורה בנסיבות מחמירות ומעשה חמור של יהודים חרדים ותדיים.

על פי כתב האישום, הערבים תקפו בכמה הדמנויות עוברי אורח יהודים ששהו בטיילת ארמון הנציב בירושלים ממניע לאומני. בין השאר הם השתמשו באגרופנים ובאלות.

החשודים הם: נוח גזאווי (22), אחמד גזאווי (20), אבראהים גזאווי (18) ושלושה קטינים בני 16-17 מירושלים.

על פי כתב האישום נוח גזאווי ושניים מבין הנאשמים הקטינים הגיעו לטיילת ארמון הנציב בירושלים. באותה העת שהה בה זוג בעל חזות חרדית. אחד הנאשמים ירק על הגבר החרדי, וכאשר הזוג החלו ללכת, שניים מבין הנאשמים עקבו אחריהם. ברגע זה קפץ נוח גזאווי מהגדר ונעמד מולם כאשר האישה צועקת "שמע ישראל".

הגבר, המשיך בהליכתו כשהנאשמים מקיפים אותו, דוחפים אותו ומכים אותו עד שנוח גזאווי הכה באגרוף את המתלונן. מעוצמת המכה הוא התמוטט על הרצפה סמוך לחומה והחל לדמם מאפו. ברגע זה הבחינו הנאשמים באנשים המתקרבים למקום וברחו. כתוצאה ממכת האגרוף נשבר אפו והוא איבד את הכרתו לזמן קצר.

על פי האישום השני, נוח גזאווי, אבראהים גזאווי ושלושת הנאשמים הקטינים נפגשו בטיילת כאשר באותה העת גבר חרדי אחר, שהה במצפה אשר צופה על הר הבית. החמישה הגיחו מאחוריו והחלו לפנות אליו בדברים תוך שהם מקיפים אותו.

נוח גזאווי שאל אותו "האם אלאקצא שלנו או שלכם". המתלונן ענה כי הר הבית גם של היהודים וגם של הערבים ונוח אמר "אלאקצא", תוך שהם מקיפים שוב את החרדי ושואלים אותו מספר פעמים האם הוא מפחד. נוח גזאווי התגרה בו, הציע לו להתקשר למשטרה באמצעות הפלאפון שלו והחל לבצע בו מעשה חמור.

החרדי אמר כי אינו מעוניין אך הערבי המשיך ודחף את המתלונן. המתלונן הרים את קולו והערבים החלו להכות את המתלונן במכות אגרופים בגבו ובחלק גופו העליון. בתוך כך נוח הכה את המתלונן בפניו באמצעות אגרופן שהיה ברשותו, אחד הקטינים תקף את המתלונן באמצעות סכין יפנית שהייתה ברשותו וקטין נוסף הכה את המתלונן באמצעות מקל עץ בגבו. המתלונן החל לברוח מהמקום כאשר נוח ואחד הקטינים רודפים אחריו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חתכים באזור פיו, סנטרו וגבו והוא נזקק לתפרים.

למחרת, על פי כתב האישום, הגיעו שוב נוח גזאווי, אחמד גזאווי ושניים מהנאשמים הקטינים לטיילת. המתלוננים, בעלי חזות דתית, ישבו על ספסל המצוי באחד המפלסים התחתונים במקום. הערבים פנו אליהם ושאלו מה הם עושים במקום. אחד הדתיים, השיב כי הוא יושב ומדבר עם בת זוגו, אך אם הדבר מפריע להם, יעזבו את המקום. נוח אמר להם שהגבר יכול להישאר ושהאישה תבוא איתם.

בני הזוג סרבו ואמרו לנאשמים כי הם נשארים יחד ונוח חזר ואמר לגבר כי יחכה במקום וכי הם יחזירו את האישה תוך 10 דקות. הערבים התקרבו אל האישה וביצעו בה מעשים חמורים.

האישה ניסתה להתקשר למשטרה באמצעות הפלאפון שלה. אחמד גזאווי אמר למתלונן להסתכל על אחד הנאשמים ואז העיף למתלונן את הכיפה והנאשמים החלו לתקוף את המתלונן בבעיטות ובאגרופים תוך שנוח מכה את המתלונן באזור ראשו באגרופן. בהמשך החלו לתקוף גם את המתלוננת תוך שנוח מכה אותה באגרופן מאחורי ראשה. היא ניסתה להתקשר למשטרה בשנית, אך נוח ניסה לחטוף ממנה את הפלאפון תוך שהוא והאחרים מכים אותה באזור הראש והכתף. כתוצאה ממעשיהם דיממו המתלוננים ונגרמו להם חתכים בראש.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר