גפני: להפחית בחצי את התשלום על חידוש דרכון בנתב"ג

לא מעט אזרחים מחדשים דרכון בנתב"ג ונאלצים לשלם סכום של 1,120 שקלים, במקום 280 שקלים - המחיר הרגיל לחידוש דרכון במשרד הפנים. ח"כ משה גפני דורש לחתוך את המחיר בחצי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתב"ג, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לא מעט אזרחים שמגיעים לנתב"ג ומגלים בעיה בדרכון או ששכחו לעדכן אותו, פונים לסניף של משרד הפנים בשדה התעופה בכדי לחדש את הדרכון אך נאלצים לשלם 1,120 שקלים, במקום 280 שקלים - המחיר הרגיל. כעת, קורא יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לרשות האוכלוסין להוריד את המחיר ל-700 שקלים בלבד.

גפני אמר למנהל אגף מרשם ומעמד ברשות האוכלוסין עמוס ארבל כי "יש להפחית את סכום התוספת על הוצאת דרכון בנתב"ג בחצי. למה צריך את זה? הרי הכל ממוחשב? למה בעידן הזה אם אני הולך לנתב"ג ורוצה להוציא דרכון אני מקבל עונש וצריך לשלם כל-כך הרבה? יחס לא פרופורציונאלי בין התשלום הרגיל; 280 שקל, לתשלום לנתב"ג; 1,120 שקל כולל התוספת של 840 שקל".

"זה לא סביר. תורידו את זה בחצי. גם אם זה יירד לתוספת של 420 שקל, גם אז אנשים ייעשו מאמץ לחדש בזמן. גם אז לא תהיה התנפלות כי גם מדובר בכסף גדול".

ארבל השיב כי "התשלום הנוסף זה בגלל אורך ומשך התורים והמחסור בכוח אדם ועומס עצום. אזרח נורמטיבי צריך להיערך מבעוד מועד על-מנת לחדש דרכון. בכל מקרה, אדם חולה או מי שצריך מעכשיו לעכשיו מסיבה כלשהי מוצדקת, יכול לקבל פטור ויש סמכות למנהל המסוף בנתב"ג בעניין. אבל אדם רגיל צריך להיערך מבעוד מועד".

נציג אחר מרשות האוכלוסין, אלי לוי, אמר כי "כל שנה מוכפל מספר האנשים שמחדשים את הדרכון בנתב"ג. ב-2014 היו 21 אלף איש שעשו זאת ועל-כן התשלום הנוסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר