השב"כ: אין מספיק ראיות בכדי להוציא את להב"ה מחוץ לחוק

בחוות דעת שהגיש השב"כ לבקשת שר הביטחון יעלון, בעקבות הצתת ביה"ס הדו לשוני, נקבע כי נכון לעכשיו אין מספיק ראיות בכדי להוציא את ארגון הימין הקיצוני "להב"ה" אל מחוץ לחוק (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנה של פעילי להב"ה (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

שירות הביטחון הכללי מתנגד להוצאת ארגון הימין הקיצוני להב"ה - למניעת התבוללות בארץ הקודש, אל מחוץ לחוק, וזאת בניגוד לדעת שרי הביטחון והמשפטים.

בחוות דעת שהעביר לידי שר הביטחון משה בוגי יעלון, קובע השב"כ, כי אין בשלב זה תשתית מודיעינית המאפשרת להוציא את הארגון הקיצוני אל מחוץ לחוק.

חוות הדעת הוגשה במענה לבקשתו של שר הביטחון לפני מספר חודשים לבחון את חוקיות פעילות הארגון, זאת בעקבות הצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים שגרם לסערה רבה ונעשה על ידי שני פעילי הארגון.

למרות זאת, אומרים בשב"כ כי ההחלטה התקבלה משום שלא היו ראיות מספיקות לפעילות טרור, אך אם בעתיד יהיו ראיות נוספות הנושא יובא לבחינה מחודשת.

בחודש שעבר בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר שנתיים וחצי מאסר על נחמן טוויטו (18) ושנתיים מאסר על אחיו שלמה (20), שניהם פעילי ארגון להב"ה מביתר עילית שהציתו לכאורה את בית הספר.

משפטו של יצחק גבאי (22) מירושלים עדיין מתנהל. הנאשמים יצאו מאולם בית המשפט מחייכים ושרים שירי "כמה טוב השם". לדבריהם, "זה היה שווה את המחיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר