אסון בטיול המשפחתי

מכת חום: בת שנה התייבשה בטיול ואושפזה במצב אנוש

טיול משפחתי בעמק החולה בעיצומו של גל החום הביא לאשפוזה של פעוטה בת שנה במצב אנוש לאחר שסבלה מהתייבשות ומכת חום. אבי המשפחה אושפז גם הוא במצב בינוני (בריאות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אסון בטיול המשפחתי: בני משפחה מאזור הדרום שיצאו אתמול (שני) לטיול באזור עמק החולה, סיימו אותו עם תינוקת מאושפזת במצב אנוש כשאבי המשפחה אושפז במצב בינוני.

אבי המשפחה והתינוקת בת השנה הובהלו אמש אל בית החולים 'זיו' בצפת לאחר שסבלו מהתייבשות ומכת חום.

התינוקת הובאה כשהיא ללא הכרה ובמצב אנוש, כשהיא סובלת ממכת חום קשה עם חום גוף של יותר מ-42 ומעלות, התייבשות וקריסת מערכות כוללת. האב סובל מהתייבשות ומטופל בעירוי נוזלים.

האם סיפרה כי הם הקפידו על שתייה ומנוחה אך כשהבחינה כי התינוקת לא מגיבה ולאחר שהאב חש ברע והתעלף מיהרה להזעיק את כוחות ההצלה.

ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים ב'זיו', סיפר כי התינוקת עברה החייאה ממושכת על ידי הצוות הרפואי, והיא קיבלה עירוי נוזלים ותרופות לתמיכה בפעולת הלב ולחץ הדם ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשמצבה מוגדר אנוש, כשהיא מורדמת ומונשמת, ומקבלת תמיכה בכל מערכות הגוף החיוניות.

ד"ר וינר מוסיף ומתריע כי "טיולים בשטח במזג האוויר השרבי שאותו אנו חווים בימים האחרונים הינם מסוכנים, גם אם מקפידים על שתיה מרובה ואמצעי הגנה מהשמש. אנו ממליצים להימנע מיציאה לשטח בשרב כבד, דבר העלול להסתיים בהתייבשויות ומכות חום קשות, בעיקר בקרב ילדים ותינוקות, כמו במקרה זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר