שרב כבד? כך תחסכו בהוצאות החשמל

המזגן פועל אצליכם ללא הפסקה בימים האחרונים? ככל הנראה תאצלו להשאיר אותו דלוק, לאור תחזית מזג האוויר. אך למרות זאת ניתן לחסוך מאות שקלים בהוצאות החשמל • המדריך המלא (צרכנות)

(תמונה: עיסאם רימוואי, פלאש 90)

הוצאות החשמל עשוות לכם חור בכיס, אך אתם חוששים לכבות את המזגן? הכתבה הזו בשבילכם. לא באמת צריך לכבות את המזגן בשביל לחסוך מאות שקלים בחשבון החשמל. מספיק שתביטו סביבכם לרגע, כמה נורות חשמל דולקות בחדרים שאף אחד לא נמצא בהם? למה המחשב מחובר לחשמל 24/7 על מצב "שינה" זולל חשמל? הטו אוזן, אתם שומעים את מנוע המקרר באופן רצוף? ייתכן שאתם משאירים את דלתו פתוחה ללא סיבה?

קיצורו של עניין: עם קצת תשומת לב לפרטים הקטנים נוכל לחסוך מאות שקלים בחשבון החשמל. אם ניקח את דוגמת המקרר שמנועו פועל ללא הפסקה, מספיק להוריד בחורף מעלה אחת והקור יישאר כשהיה כאשר החיסכון בחשמל גדול.

בעידן המודרני, חשמל הוא אוויר לנשימה, רגע ינתקו אותנו מהרשת וכבר אנחנו בלחץ, מזיעים (הוו כמה מזיעים בחום הזה) ממחסור במיזוג. דבר שגורם להרגל מגונה, צריכת חשמל ללא הבחנה. עם קצת שימת לב נחסוך הרבה, ונהיה טובים יותר לסביבה (פחות צריכת חשמל = פחות זיהום אוויר).

מדור צרכנות נבונה מגיש לכם טיפים מעולים לחיסכון בחשבון החשמל.

טיפים לחיסכון בצריכת החשמל של המזגן

חוסכים כבר ברכישת המזגן: את החיסכון בצריכת החשמל של המזגן מתחילים כבר בחנות מוצרי החשמל. אם עדיין לא רכשתם אחד, כדאי להוסיף קצת כסף ולרכוש מזגן בטכנולוגיית 'אינוורטר'. מזגנים אלו חותכים בעלויות החשמל עד כ-30% (!).

להלן הסבר קצר על טכנולוגיית אינוורטר. אם אתם כבר מכירים אתם מוזמנים לדלג לטיפ הבא לחיסכון בחשמל:

כדי להבין מהו אינוורטר נסביר לרגע כיצד עובד מזגן רגיל. במזגן רגיל כאשר החדר מגיע לטפרטורה רצויה (נניח 24 מעלות) מתכבה המנוע והמזגן נשאר על מצב אוורור בלבד. לאחר שטמפרטורת החדר עולה על 24 מעלות, המזגן מגלה זאת (בדרך כלל לאחר חצי שעה) בעזרת חיישן ומתחיל שוב לקרר את החדר כדי להביא אותו למצב של 24 מעלות.

טכנולוגיית אינוורטר, לעומת זאת, מאפשרת למזגן להתאים את עצמו כל הזמן לטמפרטורה הרצויה, בעזרת חיישן מתוחכם יותר, כך המזגן אינו כבה והצריכה נותרת לאורך זמן יציבה ונמוכה. בעוד שמזגן רגיל צריך לאמץ את המנוע ולצרוך חשמל רב, כדי להוציא אוויר קר ברמה גבוהה מן הנדרש כדי שהחדר שכבר הספיק להתחמם יתקרר.

מעבר לחיסכון, צורת הפעולה של המזגן הרגיל גורמת לכך שהחדר יהיה קר במיוחד כאשר המזגן פועל, וחם מן הטמפרטורה הרצויה כאשר הוא כבה. אם כן, חוץ מצריכת החשמל הנמוכה יותר של האינוורטר, קחו בחשבון שהתחושה היא גם יותר נעימה.

• התייעצו עם בעל מקצוע רציני לגבי המזגן הנדרש לקירור החדר. זה נחמד לרכוש מזגן באינטרנט, בהוזלה של כמה מאות שקלים, אך זכרו שזו אשלייה, כי אתם תשלמו על כך בחשבון החשמל. מזגן קטן מידי לחדר גדול על מידותיו = יעילות נמוכה וצריכת חשמל גבוהה. איש מקצוע רציני יוכל לתת לכם, לאחר שיראה את החדר אותו אתם רוצים לקרר, את ההערכה הטובה ביותר.

אגב, לא חייבים לשלם כסף על ההערכה הזו. פעמים רבות חברות המזגנים נותנות את הייעוץ הזה בחינם. (אך הייעוץ הוא כללי. כלומר, כמה כוח צריך כדי לקרר X מטרים, ואינו לוקח בחשבון, את התנאים הספציפים של הדירה, למשל דירת גג, מבנה טרומי וכדו').

• זכרו לסגור חלונות ודלתות כדי שהחדר יתקרר מהר יותר.

• קרני השמש גם מבעד לחלון סגור מחממות את החדר. סגרו את התריסים או הווילונות, כך תוכלו להפעיל את המזגן במעלה אחת פחות בלא לחוש בכך.

• שימו לב לתקינות המזגן, החליפו פילטרים בזמנים הנדרשים (בממוצע: בקיץ פעם בחודש ובחורף פעם בחודשיים, או על פי הוראות היצרן), כך תרוויחו פעמים אוויר נקי יותר ותחושה נעימה, וכמובן גם חיסכון בחשמל.

הטיפים עד עתה מדברים על נצילות אנרגיה מקסימלית, אך ברכישת המזגן חשוב מאוד לשים גם לדירוג האנרגטי. הדרוגים נעים בין-G ל-A, כאשר דירוג A הוא החסכוני ביותר בצריכת חשמל. לאורך זמן העלויות הכרוכות בקניית מזגן בעל נצילות אנרגטית טובה משתלמות על ידי החיסכון הגדול בעלויות החשמל. אך כמובן יש לבדוק כל מקרה לגופו.

• מומלץ לפני הקיץ והחורף, לשטוף את היחידה החיצונית (המנוע). השטיפה תעשה על ידי מי ברז לא לפני שניתקתם את המזגן ממקורות החשמל. (רצוי להתייעץ עם טכנאי בו לפני פעולה זו).

• אם אתם גרים בקומת הגג והבית הופך לתנור, כדאי לבצע הלבנה בגג כך תמנע הקרנת חום מוגברת מן הגג.

טיפים לחיסכון בחשמל - מכשירי חשמל ביתיים

עשיתם את ההנחיות דלעיל, המזגן שלכם הוחלף וגם התריסים סוגרים אך עדיין הבית לא מספיק קר - או אם אתם אוהבים לגור במקפיא, הורידו את המעלות למינימום והקפיאו עצמיכם. מה עם עלויות החשמל? יש לנו טיפים שיחסכו לכם בשאר מוצרי החשמל הגדולים בבית.

חיסכון בצריכת החשמל של המקרר

• הרחיקו את המקרר מן הקיר כ-15 סנטימטרים לפחות. כך חום לא יצטבר מאחרי המקרר ויגרום לפעילות מנוע מיותרת.

• התאימו את טמפרטורות המקרר לפי מזג האוויר בחוץ, אם לא חם מידי הורידו את המעלות. טמפרטורה מתאימה תמנע הפעלת המקרר על ידי הטרמוסטט פעמים רבות.

• אל תשאירו את דלת המקרר פתוחה שלא לצורך.

חיסכון בצריכת החשמל של התאורה

• החליפו את נורות הליבון לנורות פלורצנטיות. מנורה פלורצנטית צורכת חשמל פחות בעשרות אחוזים ואורך חייה גבוה.

• התאימו את עוצמת התאורה של הנורה לגודל החדר (אין צורך ב-100 וואט בשירותים).

•אל תכבו ותדליקו את המנורות לעיתים תכופות.

חיסכון בצריכת החשמל של דוד המים (בוילר)

• בניגוד למקובל לחשוב, מערכת החימום המהיר חוסכת יותר חשמל ממערכת החימום הרגילה.

• בשעת הקנייה (וגם לאחריה) בקשו מהמתקין לכוונן את טמפרטורט הטרמוסטט ל-65 מעלות אתם לא צריכים יותר מזה. (חשוב לעשות זאת על ידי חשמלאי מוסמך).

• לא צריך להיות גאון בכדי להבין שהתקנת טיימר על דוד החשמל היא צורך הכרחי, כך לא תשכחו אותו דולק בערב שבת, תחסכו בחשמל ויהיו לכם מים חמים בשעות שקבעתם מראש מבלי להמתין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר