"תהיו חיוביים!"

האזינו לפני כולם: "מה נשתנה" - הלהיט החדש של ליפא שמעלצר

ליפא הבטיח וליפא מקיים: משיק אלבום חדשני ומקורי בשיתוף מאט דאב. באלבום, גם שיר בשם "בו"ה", בו הוא מספר על חוויותיו אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. האזינו לפני כולם ללהיט המקפיץ "מה נשתנה" מתוך האלבום (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ליפא שמלצר, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ליפא שמעלצר ואמן המוזיקה האלקטרונית מאט דאב באלבום חדש: אחרי ששירו האחרון "בן פייגא" גרם לסערה רבתי במדיה החרדית ומחוצה לה, משחרר הזמר החסידי, ליפא שמעלצר, את אלבומו החדשני לחנויות הנושא את השם "תהיו חיוביים". האזינו בהשמעת בכורה ב"כיכר השבת" ל"מה נשתנה", מתוך האלבום החדש.

האלבום החדש מכיל שירים מקוריים וחדשניים. כך לדוגמא, בשיר הנושא את השם המקורי "בו"ה" (ראשי תיבות ברכה והצלחה) מעביר ליפא בצורה מרתקת את חוויותיו המרגשות מביקוריו בבתי גדולי ישראל בהם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, האדמו"רים מסקולען וטהאש.

בעוד בגרסא האמריקאית של האלבום 13 שירים, בזו הישראלית יש 15 רצועות. שני שירים באלבום, האחד הוא "בו"ה" האמור והשני הוא "עגל" המספר על נהירת ההמונים אחרי עגל הזהב - תורגמו לעברית.

מאט דאב וליפא שמעלצר (עטיפת האלבום)

בשיר "רעב" ליפא עוסק בסוגיה הבינלאומית - העלאת המודעות לילדים רעבים בעולם, בשיתוף עם אגודת "עצור את הרעב עכשיו", ובשיר "הכל תירוצים" הוא מגלה הומור עצמי ביחס לשלל ההסברים של אלו שאינם עולים לארץ ישראל.

האלבום גדוש באפקטים ומציג חדשנות מוזיקלית. ליפא חבר להפקת האלבום למפיק האלקטרוני היהודי, מאט דאב, שיצר יחד עם לחניו של ליפא אלבום עדכני במיוחד ש"צפוי לשנות את עולם המוזיקה היהודית על ידי הצבת סטנדרטים חדשים ליצירת מוזיקה אלקטרונית יהודית מקורית" כדברי המפיקים.

כמו תמיד, באלבומים של ליפא שמלצר אף פעם לא משעמם: הוא מארח באלבום שורת כוכבים שמוסיפים נופך ליצירה, ביניהם החזן יעקב למר, איש הרדיו עמי מימון, חברי להקת "היום השמיני" ומאט דאב עצמו שתורם גם מקולו לאלבום. את עטיפת האלבום עיצב לויק טובול.

עם צאת האלבום לחנויות, משחרר מתוכו ליפא את להיט החתונות הקיצי החדשני שפותח את האלבום - "מה נשתנה" בו נוטלים חלק ילדיו של ליפא ובאנלוגיה לטקסט מההגדה הוא שואל את הזוג "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?! שבכל הלילות יש שמחות אבל הלילה הזה... זה אתם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר