"מבוי סתום"

בש"ס מאיימים: דרעי ואזולאי יצביעו בממשלה נגד התקציב

לאחר הסיכומים שהגיע יו"ר ש"ס אריה דרעי עם שר האוצר משה כחלון על הנחות בחשמל, במים ובתחבורה, הבוקר מאיימים בש"ס כי דרעי ואזולאי יצביעו נגד התקציב בישיבת הממשלה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצביעו נגד? דרעי ואזולאי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

משבר חדש: לאחר שאמש (שלישי) הודיעו שר הכלכלה אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון כי הגיעו להסכמות לפיהם תוכנית מע"מ אפס תיגנז ובמקומה יינתנו הנחות על חשמל ומים וכן הנחות בתחבורה, הבוקר נולד משבר חדש.

בש"ס מודיעים הבוקר כי השיחות עם משרד האוצר נקלעו למבוי סתום ומשום כך שרי המפלגה אריה דרעי ודוד אזולאי יצביעו היום בישיבת הממשלה נגד התקציב.

יצוין כי גם ללא תמיכתם של השניים - לנתניהו יש רוב בממשלה להעברת התקציב.

לדברי גורמים בלשכת יו"ר ש"ס: "דרעי דורש שארבעת העשירונים הנמוכים יקבלו פטור ממע"מ על תשלומי החשמל והמים ויבוטל המע"מ לכל נוסעי התחבורה הציבורית, כפי שסוכם עם שר האוצר".

בתוך כך, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) הודה הבוקר כי זו בעיה ליישם את המע"מ אפס כפי שדרש בתחילה יו"ר ש"ס דרעי.

בראיון ל'גלי צה"ל', אמר כהן כי "גם השר דרעי וגם השר כחלון רואים באותו כיוון, יש כאן הישג מאוד מרשים למר דרעי". כהן התייחס למע"מ אפס ואמר: "הדרישה הראשונית הייתה למע"מ אפס למוצרי יסוד, אבל זו בעיה ליישם מע"מ אפס. מע"מ דיפרנציאלי הוא בעייתי".

"זה תקציב מאוד חברתי", שיבח כהן, "הכסף הגדול ימוקד לשכבות החלשות, וזו המטרה. אנחנו יודעים בדיוק מי הן, הן מוכרות בביטוח הלאומי".

כפי שפורסם אתמול ב"כיכר השבת", על פי ההסכמה בין דרעי לכחלון, השכבות החלשות, ארבעה העשירונים התחתונים, אלו שמרוויחים עד 7.000 שקל נטו בחודש, יזכו לקבל הנחה של עשרות שקלים במצטבר בחשבון המים והחשמל הדו חודשיים. "מע"מ אפס על מים וחשמל לשקופים" הסביר מקורב ליו"ר ש"ס.

כמו כן, על פי ההסכם בין השניים, בעוד שלושה וחצי חודשים יוזל מחיר התחבורה ציבורית ב-15% לאותן שכבות חלשות, "בסך הכל משפחה חלשה שמרוויחה עד 7,000 שקל בחודש תחסוך כ -110 שקלים בחודש" אמר מקורב לשר הכלכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר