הסכם הגרעין

אובמה מאיים: "אם הקונגרס ידחה את ההסכם יפלו טילים על תל אביב"

נשיא ארה"ב אובמה נפגש אמש עם מנהיגים יהודים בניסיון לשכנעם שלא להתנגד להסכם עם איראן ואמר כי מלחמה תהיה הרסנית לארה"ב וישראל. לדבריו, רה"מ נתניהו מסרב לפגוש אותו (חדשות)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הסכם הגרעין: נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים בהתגוששות סביב ההסכם עם איראן, וכעת אובמה יוצא באיומים חריפים כנגד ישראל.

אובמה שוחח אמש עם 22 מנהיגים יהודים, לאחר נאום וידאו של נתניהו, וניסה לשכנע אותם שלא להתנגד להסכם, תוך שהוא מאיים כי במקרה והקונגרס ידחה את ההסכם, עלולים ליפול טילים בתל אביב.

לדבריו, במקרה וההסכם ידחה, איראן תמשיך ביצור פצצה גרעינית, ויגבר הלחץ לצאת למתקפה נגדה, "זה יהיה הרסני לארה"ב ולישראל, פעולה צבאית אמריקנית נגד מתקני הגרעין של איראן לא תסתיים בכך שאיראן רק תכריז מלחמה נגדנו. תקציב הביטחון של איראן הוא 15 מיליארד דולר. תקציב הביטחון האמריקני הוא 600 מיליארד. מה שאיראן תעשה, ויש ביכולתה לעשות, זה להגיב בצורה א-סימטרית בדמות הגברת תמיכתה בטרור".

"רקטות של חיזבאללה ייפלו על תל אביב. הם לא ישלחו טילים לניו יורק, אבל למשל יכולים לשלוח ספינה מתאבדת, שתתנגש בספינה אמריקנית".

אובמה תקף את נתניהו ואמר: "הייתי מוכן להיפגש איתו ולדון עמו מה נדרש לעשות כדי שישראל תחוש יותר בטוחה, אבל הוא לא מוכן לקיים איתי פגישה, פגישה איתי תהווה עבורו הנפת דגל לבן ונתניהו רוצה שנמשיך לריב על ההסכם".

אובמה פנה למנהיגים ואמר: "אם אתם רוצים לפורר אותו, אז בבקשה, אבל אתם תמצאו רק בעיות קטנות כי בסך הכול העסקה טובה מאוד לביטחון הלאומי של ארה"ב וזה הדבר הטוב ביותר לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר