יו"ר 'להבה' הוקלט

"בנצי, צריך לשרוף כנסיות"; "יש לך ספק שלא?"

בכינוס סגור לבחורי ישיבות, נשאל יו"ר 'להבה' בנצי גופשטיין אם צריך לשרוף כנסיות, והשיב: "מה השאלה? יש לך ספק שלא?". "כיכר השבת" חושף את ההקלטה המלאה מהדיון הסוער (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האזינו להקלטה (תמונה ראשית: בנצי גופשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

האם יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בעד הצתת כנסיות בארץ ישראל? הבוקר (רביעי) פרסמנו על סערה שפרצה במהלך סימפוזיון בקעמפ של ישיבת וולפסון, בעקבות דברים שאמר בנצי גופשטיין על הצתת כנסיות

כפי שדווח, העיתונאי בני רבינוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי גופשטיין קרא במהלך הסימפוזיון לשרוף כנסיות בארץ ישראל. "אני בהלם ומזועזע. יושב בפאנל ברגע זה עם בנצי גופשטיין שאומר בגלוי ובפה מלא: מצווה וצריך לשרוף כנסיות, והוא מוכן גם לשבת על כך 50 שנה בכלא", כתב רבינוביץ. גופשטיין הכחיש את הדברים וטען כי דבריו היו כחלק מדיון הלכתי ותו לא.

בעקבות דבריו, אחד מבני הישיבה שלח ל"כיכר השבת" את הקלטת הדברים מהסימפוזיון, בה נשמע לכאורה גופשטיין כשהוא אכן מצדד בשריפת כנסיות בארץ ישראל.

חברי הפאנל היו: הרב משה קליין, רב המרכזים הרפואיים הדסה; צוריאל קריספל, סגן ראש העיר אלעד; בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה ובני רבינוביץ' כתב "יתד נאמן". המנחה: הרב אבא טורצקי.

מההקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" ניתן להבין בבירור כי הנוכחים כולם, הן משתתפי הסימפוזיון והן הבחורים שהקשיבו, הבינו את דבריו של גופשטיין כדברים למעשה כיום ולא כדיון הלכתי גרידא.

בתחילה נשמעים חברי הפנאל דנים האם מצווה לבער כיום עבודה זרה, גופשטיין טוען שכן, ואחד המשתתפים, הרב קליין, השיב כי אכן זו מצווה לפי הרמב"ם אך "בזמננו התשובה היא לא. אם כן, אז בבקשה, צא למסגד הקרוב שרוף ותחזור".

רבינוביץ: האם אתה בעד שריפת כנסיות בארץ ישראל, כן או לא?

גופשטיין: הרמב"ם ... צריך לשרוף, האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?

רבינוביץ: אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר.

גופשטיין: בוודאי שכן.

הרב קליין: מה זה מרכז הליכוד? אתה בעד הרמב"ם אתה נגד הרמב"ם? של נעלך מעל רגלך. עם כל הרצון והכבוד, פוסקי הלכה פוסקים מה כן ומה לא, לא עמי-ארצים צעירים.

גופשטיין: הרמב"ם פסק שצריך לבער או לא? עבודה זרה צריך לבער.

אבא טורצקי: בנצי, אתה בעד לשרוף או לא?

גופשטיין: בוודאי שכן. בוודאי, זה הרמב"ם. פשוט שכן, מה השאלה בכלל?

טורצקי: זה לא יאומן. רבותי, למי יש מצית?

הרב קליין: בנצי, אני אומר לך עכשיו כעורך דין - זה (הדברים שאמרת. צ"ג) עילה לעצור אותך.

טורצקי: בנצי ברגע זה, קום מהכיסא, קדימה צעד אחורה, קפוץ. מה זה הדברים האלה?

הסימפוזיון, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

גופשטיין המשיך לומר את דעתו ולנסות להבהירה: "רגע, לפני שנייה אמרנו שזו עבודה זרה". טורצקי עצר אותו ואמר, "אבל זאת הבעיה שלכם, הלמדנות הפסולה הזאת".

הרב קליין: בנצי, אתה תוציא היום מחלל שבת להורג בעדים והתראה כשיטתו של הרמב"ם?

לאחר ויכוח קצר, טורצקי אמר: אומר לי עכשיו ראש הישיבה מלמעלה: 'אנחנו רק עם האש בונים, אנחנו לא עם האש שורפים', אומר לי מורנו ורבנו ראש הישיבה, 'אנחנו עם האש בונים ואתם עם האש שורפים' באש אתה עתיד לבנותה.

רבינוביץ: בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף.

גופשטיין: מה השאלה? יש לך ספק שלא?

הרב קליין: בנצי, ברגע זה צילמו אותך והקליטו אותך וזה מגיע למשטרה אתה נעצר.

גופשטיין: זה הדבר האחרון שמטריד אותי. אם זו האמת אני מוכן לשבת בכלא 50 שנה בשביל זה.

בתגובה לחשיפת ההקלטה, אומר בנצי גופשטיין ל"כיכר השבת": "ההלכה פשוטה, שיטת הרמב"ם שצריך לבער עבודה זרה. אין אף רב שחולק על כך .אני מצפה מממשלת ישראל לבצע את הדבר.

"אמרתי שעל אמירת האמת אני מוכן לשבת בכלא. והדגשתי שאני לא שורף ולא הולך לשרוף כנסיות. חבל שבני רבינוביץ מוציא דיונים הלכתיים שנערכים בישיבות לטוויטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר