מרגש: ברית לנכד הנרצח בטבח בהר נוף. צפו

מאות בני אדם השתתפו בשמחת הברית לנכדו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד, שנרצח בטבח הנורא בהר נוף. בתו: "אני מרגישה שהוא למעלה רוקד איתנו". ושמו בישראל: קלמן זאב. צפו (חרדים)

(צילום: עופר מאיר - ynet. תמונה ראשית: ורד בובליל - ynet)

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) לבית הכנסת בהר נוף - בו אירע הטבח הנורא כאשר ארבעה מתפללים הי"ד נרצחו בדם קר באמצע תפילת שחרית כשהם עטופים בטלית ותפילין - להשתתף בשמחת הברית לנכדו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד, אחד הנרצחים בפיגוע.

בנו, ירחמיאל לוין, הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו ועין לא נותרה יבשה כאשר הוכרז שמו של הרך הנולד - קלמן זאב, על שם סבו הי"ד שנרצח באותו בית הכנסת.

האב המאושר אמר לאחר מכן לאתר ynet: "כידוע לפני תשעה חודשים אבא שלי נרצח פה בבית המדרש. זה היה מכה שהקב"ה נתן לנו ולא הבנו למה, אבל האמנו שהקב"ה רצה לתת לנו את המכה וזה הגיע לנו. היום, תשעה חודשים אחרי, אני זכיתי להכניס את הבן שלי לברית ולקרוא אותו על שם אבא שלי השם ייקום דמו".

לדבריו, "שאלתי את הרב קנייבסקי אם לקרוא לתינוק על שם האבא, או שלא מכיוון שזו טרגדיה, אז הוא אמר לי 'בוודאי שתקרא לו. זה יהיה לו זכות מאוד גדולה להיקרא על שמו של בן אדם שנהרג על קידוש השם'".

"נפסק בהלכה שכשנולד בן זכר באותה משפחה אז כל המשפחה מתרפאת, ולכן כשהקב"ה נתן לי אני צריך להודות על זה שנתן לי כזו תרופה" אמר האב.

בתו של קלמן הי"ד, בת שבע פלקוביץ', אמרה: "זה משמח מאוד שנתנו לתינוק את שמו של אבא, אבל מצד שני זה מאוד קשה כי זה נותן חותמת ואישור שאבא לא כאן. זה באמת קרה, הוא לא כאן". היא סיפרה כי היא הייתה מגיעה לבית הכנסת בשמחת תורה "כדי לראות את אבא שלי רוקד. הוא היה רוקד בלי הפסקה יותר מכל אדם בבית הכנסת. היום אני מרגישה שהוא למעלה רוקד איתנו".

לדבריה, "המשפט של אבא שלנו היה 'הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו'. על כל דבר הוא היה אומר את זה וזה הפסוק שאומרים בברית. אני בטוחה שאבא שלי אמר איתנו".

אלמנתו של לוין, חוה, אמרה: "זו שמחה מאוד גדולה בשבילי. יהודים תמיד אומרים, 'עם ישראל חי'. מכל מכה עם ישראל קם מהעפר והמשיך, וגם אני משתדלת להמשיך את הדרך של בעלי. כל החיים שלו היו חיים רוחניים וחיי חסד".

כזכור, לפני כתשעה חודשים הגיעו בשעת בוקר מוקדמת שני מחבלים ארורים לבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים. השניים פרצו למקום עם גרזנים, סכינים ואקדחים וטבחו בארבעה מתפללים - הרב משה טברסקי (59), הרב אריה קופינסקי (43), הרב אברהם שמואל גולדברג (68), והרב קלמן זאב לוין (50). בניסיון ההשתלטות על המחבלים נהרג גם השוטר הדרוזי זידאן סייף ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר