האזינו לשיר המלא

השיר החדש של ליפא מעורר סערה: "מה זה בו"ה בו"ה?" • האזינו

יממה לאחר השקת האלבום החדש של ליפא שמעלצר, והוא מעורר סערה: בשיר "בו"ה" הוא מתאר את ביקורו בבית הגר"ח קנייבסקי. מנחם טוקר הודיע כי יחרים את השיר. האזינו לשיר המלא (מוזיקה)

ליפא שמעלצר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אלבומו החדש של ליפא שמעלצר עורר סערה עוד טרם יצא לשוק - כשהסינגל הראשון מתוכו "בן פיגא" גרם לתגובות שונות בתעשייה בנוגע לסגנון המוזיקלי שליפא מחדיר למגזר. כעת, עם צאת האלבום, נחשף שיר נוסף מתוך האלבום - ומעורר מחלוקת לא פחות. הסערה התורנית סביב ליפא מתייחסת לשיר "בו"ה (ברכה והצלחה)", המתאר את ביקוריו בבתי גדולי ישראל.

בבית הראשון בשיר מספר ליפא על ביקורו בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "נכנסתי לקודש פנימה, וביקשתי ברכה, מר' חיים קנייבסקי. התפלאתי מאוד, זה הפתיע אותי איך שהוא בירך אותי".

"הוא אמר לי בו"ה בו"ה, מה זה בו"ה? הנכד הסביר לי - ברכה והצלחה. כי הצדיק לא מדבר דברים בטלים כשהוא מתעמק בדברי הלכה. למדתי מזה, שצדיקים גדולים, לא מדברים דברים בטלים כשבתורה עמלים אבל עם כל זאת, מכבדים כל בן אדם".

בבית השני מספר ליפא על ביקורו אצל האדמו"ר מטהאש: "נסעתי עם אח שלי אהרן הרחק לקנדה, נסענו לטהאש. הגענו לקרית טהאש. המתנתי כל הלילה, בתור הארוך, הייתי כבר בחדר, הוציאו אותי מתוך. כי הרבי צריך לסעוד עוד לפני העלוייס' (עלות השחר). אני עומד בחוץ בוכה, שואל מה זאת מה זאת?".

שדרן הרדיו מנחם טוקר (קול חי), כבר הודיע כי לא ישמיע את השיר בתחנה, זאת לטענתו בשל כך שמדובר בפגיעה לכאורה בגדולי ישראל. "אני שדרן רדיו מזה 18 שנים ומעולם לא החרמתי שיר" אמר טוקר, "אני חש שהשיר הזה, העלול להשתמע כפגיעה במרן הרב קנייבסקי, יתקבל בצורה שלילית על ידי המאזינים והודעתי למנהלי ברדיו על כוונתי זו. לא אקדם שיר עם טרמינולוגיה שכזו בהקשר של אחד מגדולי ישראל, שעם ישראל כולו נשען על תורתו וברכותיו".

מה דעתכם: השיר פוגע בגדולי ישראל או מכבד? טקבקו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר