אובמה: "אם לא יהיה הסכם - תיפתח מלחמה במזרח התיכון"

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום בו קרא לתמוך בהסכם הגרעין בין איראן והמעצמות: "ממשלת ישראל היא היחידה שמתנגדת אמר הנשיא והזהיר: ללא הסכם - תיפתח מלחמה במזרח התיכון (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה בנאומו, היום (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם הערב (רביעי) באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון והזהיר כי אם לא יאושר ההסכם עם איראן - תיפתח מלחמה במזרח התיכון. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמתנגדת להסכם" אמר אובמה בנאום. אובמה נשא את דבריו לאחר נאום נגד ההסכם שהעביר נתניהו לקהילות היהודיות בארה"ב.

לדברי אובמה: "איראן חמושה בנשק גרעיני מסוכנת הרבה יותר לישראל, לארה"ב ולעולם מאיראן שמרוויחה מהקלה בסנקציות. נתניהו מתנגד באופן חריף לכך. אבל אני מאמין שהוא טועה".

"אני מאמין שהעובדות תומכות בהסכם. אני מאמין שהוא תואם את האינטרסים של ישראל וארה"ב" אמר אובמה. "כנשיא של ארה"ב זאת תהיה בגידה בחובתי להתנגד להסכם, רק משום שהוא גורם נזק ליחסים עם בת בריתי. זה לא יהיה נכון לארה"ב וזה לא יהיה נכון כלפי ישראל".

"הנה האירוניה: מלחמה תהיה פחות אפקטיבית מהעסקה הזו. גם מומחים ישראלים טוענים שתקיפה צבאית תדחה את תוכנית הגרעין בכמה שנים, שזה רק חלק קטן ממה שנותן ההסכם הזה. בנוסף, הפקחים יסולקו, איראן תעמיק את התוכנית מתחת לאדמה והקהילה הבינלאומית תהיה מפולגת. אלה שמציעים את אופציית המלחמה אומרים שזה יהיה מהיר וכואב. אבל אם יש משהו שלמדנו זה שאין מלחמות קלות".

בנוגע להסכם הביניים עם איראן אמר אובמה: "מתנגדי ההסכם עם איראן שכינו אותו 'טעות היסטורית' טעו: תוכנית הגרעין האיראנית הושהתה, מצבור האורניום הופחת, הפיקוח הוגבר. כולם חוץ מממשלת ישראל לא הביעו התנגדות להסכם". לדבריו: "עוד לפני שהקונגרס קרא אותו - נוצר רוב של אופוזיציה. לוביסטים הפכו למומחים גרעיניים, אתגרו את הממצאים. הציעו טיעונים למה כדאי לדחות את העסקה".

אובמה התייחס לטענות שניתן היה להשיג הסכם יותר טוב בעזרת סנקציות ואמר כי "סנקציות לבדן לא ישפיעו על איראן. מי שאומר שצריך לשמור על משטר הסנקציות - מוכר פנטזיה. גם הממשלה האיראנית, גם האופוזיציה האיראנית וגם העם האיראני לא יסכימו להיכנעות גמורה.

"מעבר לכך, בעלות הברית שלנו באירופה ואסיה, בטח ברוסיה, לא יסכימו לסנקציות חמורות יותר בשנים הקרובות, כי מההתחלה המטרה הייתה להגיע להסכם על תוכנית הגרעין. אם נסרב להסכם זה, נקבל הסכם טוב יותר - לאיראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר