פשקווילים נגד הרוצח שליסל

"יהודי לא רוצח! היהדות החרדית מתנערת מאותו רשע"

בתגובה לפשקווילים האנונימיים ששיבחו את הרוצח ישי שליסל, הופצו הלילה פשקווילים המגנים מכל וכל את מעשיו • "אין ליהדות החרדית שום חלק במעשה הנורא והיא מתנערת מאותו רשע" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפשקווילים והרוצח ישי שליסל (צילומים: יעקב לדרמן, יונתן סינדל - פלאש 90)

קרב הפשקווילים: אמש (רביעי) הפיצו אלמונים פשקווילים בריכוזים החרדיים בירושלים בהם נכתבו משפטי תמיכה ברוצח ישי שליסל שדקר למוות את הנערה שירה בנקי ע"ה בסוף השבוע שעבר במצעד בבירה.

בכרוזים שזכו לגינוייים חריפים מקרב כל בני הציבור החרדי נכתב כי שליסל קידש שם שמיים ונהג בקנאות ראויה. "אשריך ר' ישי שזכית למסירות נפש ממש", נכתב באחד מהם. "אשריך ר' ישי שקידשת שם שמים", נכתב בפשקוויל נוסף.

הלילה (חמישי) כתגובה לכך הופצו פשקווילים בעלי מסר הפוך לחלוטין תחת הכותרת "יהודי לא רוצח!" שנועדו להבהיר ולהסביר את עמדת היהדות החרדית.

בכרוזים הללו נכתב כי "היהדות הנאמנה מוקיעה בשאט נפש את מעשה האכזריות והרצח הנורא שביצע י. ש. ביום חמישי האחרון בעיר הקודש ירושלים בתירוץ של 'מלחמות השם'".

הפשקווילים בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

"להווי ידוע: הציבור החרדי מתנגד בתוקף למצעדים מתריסים בפלטרין של מלך ומאמין בזכותו למחות נגדם, אולם נאמנה עלינו תורתינו שציוותה באופן מפורש ומוחלט: לא תרצח!", נכתב.

"והנה לאחרונה יצאו כמה ריקים ופוחזים המוציאים דיבתם של יראי השם ושיבחו את הרוצח ואת מעשיו הרעים", נכתב במודעות, "כאן המקום להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: אין ליהדות החרדית שום חלק במעשה הנורא והיא מתנערת מאותו רשע ומתומכיו הנלוזים המביאים עלינו חורבן גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר