שיח מסית

אילנה דיין לעדינה בר שלום: "שליסל יותר דומה לך משהוא דומה לי"

אילנה דיין הטיחה ברבנית עדינה בר שלום שביקרה אצל משפחת שירה בנקי ע"ה כי ישי ליסל הרוצח "יותר דומה לך משהו דומה לי". דיין בתגובה: "לא הייתה שום כוונה להכליל, רק להבין" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילנה דיין (צילום: פלאש 90)

שבוע חלף מאז הרצח בירושלים ונדמה ששיח ההסתה נגד הציבור החרדי לא פוסק. העיתונאית אילנה דיין, מגישה בכירה ומוערכת, שאלה בראיון עם הרבנית עדינה בר שלום: "איך את חיה עם העובדה שישי שליסל יותר דומה לך משהוא דומה לי?".

בר שלום המשמשת כחברת מועצת הנשים של ש"ס הגיעה אתמול לביקור ניחמוים בבית משפחתה של שירה בנקי ע"ה שנרצחה בפיגוע הדקירה במצעד בירושלים.

הבוקר, התראיינה בר שלום אצל אילנה דיין ב'גלי צה"ל' וסיפרה כי זהו "ביקור עצוב מאוד. להשתתף בצערם של הורים שאיבדו ילדה בת 16 בסך הכול".

"הרוצח בא מקרב החברה החרדית ובהיותי חרדית זה סימל את הרצון אולי לפיוס. את ההשתתפות באבלם. את ההתנגדות למעשה נורא כל כך. אני חושבת שזה סימל בעיניהם את כל הדברים האלה והם רצו להראות את זה", סיפרה בר שלום.

ומנקודת המבט שלך, בטח ההחלטה לבוא וגם לצורך העניין לאפשר את הצילום הייתה מהלב, אבל מחשבות שניות היו מהשכל, למשל על תשובות שתצטרכי לתת לציבור שלך?, תהתה אילנה דיין.

"כן בהחלט היו. אני לא אדם לגמרי פרטי אלא אדם שמעורב בעשייה הציבורית אז לא חשבתי שאני הולכת לניחום אבלים פרטי ושלגמרי יישאר כך".

אני לא נכנסת לשאלות שבסוף צריך יהיה להתמודד איתן, על החברה שאת חלק ממנה ועל המסר שעולה מכם מול הקהילה, אבל ביותר מחזית אחת, את פרצת דרך - את הראת גם לאבא שלך וגם לאחרים שאפשר לסמן גבולות הלכה וגבולות היהדות במקום אחר, יותר מתקדם ויותר נאור. את מרגישה שינוי גם בנושא הזה בתוך החברה שלך?

"אני מרגישה שינוי בתוך גבולות ההלכה וכך צריך להיות. אנחנו לא פורצים את גבולות ההלכה וכך צריך להיות. הדיונים מתקיימים בתוכנו בתוך החברה החרדית בשביל ללמוד כיצד לחיות עם כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות. ישנן שאלות גדולות שמאוד מאוד קשה לחברה החרדית למצוא דרך אחת ואין רק דרך אחת אלא כמה. הראשונה הוא כבוד לבריות ואם אנחנו נלמד לעשות את הדברים האלה מתוך כבוד, עם אנשים אחרים אפילו שאנחנו שומרים מצוות ואנחנו רוצים להמשיך, התורה אומרת לנו לכבד את הבריות".

"תגידי ואיך את חייה עם העובדה.. אני אשאל אותך שאלה שאנחנו נורא נזהרות פה במילים והכול פה פוליטיקלי קורקט, על איך את חיה עם העובדה שישי שליסל יותר דומה לך משהוא דומה לי?".

"לא. אני לא יכולה לחיות עם זה בשלום. אני לא חושבת כך", השיבה.

הוא לא יותר דומה לך מאשר הוא דומה לי? תהתה שוב, "ממש לא", השיבה. דיין הוסיפה והקשתה: "למרות שהוא חובש כיפה וציצית?". "כן", השיבה בר שלום, "אבל הוא הפר את אחד האיסורים הגדולים ביותר בעשרת הדיברות 'לא תרצח' איך אני יכולה להסתכל עליו כאדם מהחברה שלי?".

ברשתות החברתיות התעורר גל תגובות נזעמות נגד השאלה של אילנה דיין שמנציחה את שיח ההסתה נגד הציבור החרדי כולו ומטיחה בו סוג של אחריות לרצח המתועב.

בתגובה ל"כיכר השבת" מסרה אילנה דיין: "הכוונה הייתה כמובן רק להשתייכות לאותו מגזר, המגזר החרדי. אם הדברים הובנו אחרת, אני כמובן מצטערת. לא הייתה שום כוונה להכליל, רק לשאול ולהבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר