דיווח: רוסיה ביצעה מתקפת סייבר נגד הפנטגון

רשת NBC דיווחה מפי גורמים אמריקניים כי רוסיה ביצעה מתקפת סייבר מורכבת במיוחד נגד מחשבי הפנטגון ומשרד ההגנה האמריקני. בעקבות המתקפה, הרשת שותקה לכשבוע וחצי (דיגיטל)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רשת NBC האמריקנית דיווחה הערב (חמישי) מפי גורמים אמריקנים, כי רוסיה ביצעה "מתקפת סייבר מורכבת" נגד מחשבי הפנטגון ומשרד ההגנה האמריקני. על פי הדיווח, ההאקרים הרוסים הצליחו לחדור לרשת המיילים הלא מסווגת.

בין השאר, גם המייל הלא מסווג של רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי. בעקבות המתקפה, כך על פי הדיווחים, הרשת הושבתה והורדה מהאוויר למשך כשבוע וחצי.

על פי הגורמים, מתקפת הסייבר אירעה בסביבות ה-25 ביולי, והשפיעה על כ-4,000 חיילים ואזרחים שעובדים במטות המשולבים. לדברי הגורמים, מתקפת הסייבר נעשתה באמצעות מערכת אוטומטית, שמשיגה נתונים עצומים תוך זמן קצר מאוד, ובתוך דקה אחת בלבד מעבירה את כל המידע לאלפי חשבונות אינטרנט.

ההאקרים תיאמו את המתקפה באמצעות חשבונות מוצפנים ברשת חברתית. עם זאת, לא ברור אם המתקפה נתמכה על ידי הממשלה הרוסית או שמדובר בפעולה של בודדים. לדברי הגורמים, היקף המתקפה מצביע על כך ש"זו עבודה של מדינה".

ההאקרים לא הצליחו להגיע למסמכים מסווגים, אלא רק לחשבונות ואימיילים לא מסווגים. מיד לאחר זיהוי המתקפה הורה הפנטגון על השבתה כללית של מערכת המיילים הלא מסווגת של המטות המשולבים ושל רשת האינטרנט, עד לתום החקירה. המערכת צפויה לחזור לפעולה רגילה עד סוף השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר