יעלון באיום מרומז:

"אני לא אחראי לתוחלת החיים של המדענים האיראנים"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שיגר איום מרומז למנהיגי איראן. בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני אמר: "אני לא אחראי לתוחלת החיים של של המדענים האיראנים. אנחנו צריכים להגן על עצמנו" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שר הביטחון משה יעלון (צילום: Diana Hananshvili/Ministry of Defense)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שיגר איום מרומז לעבר מנהיגי איראן, זאת על רקע הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן. "אנחנו צריכים להיות מוכנים להגן על עצמנו. אני לא אחראי לתוחלת החיים של המדענים האיראנים", אמר יעלון בראיון לשבועון "דר שפיגל" הגרמני.

"אני מאמין שמחקרים היסטוריים רבים עוד יעסקו בשאלה כיצד הושג הסכם הגרעין עם איראן" אמר יעלון ופתח במתקפה על מנהיגי המעצמות, "תחושת הבטן שלי היא שמנהיגים פוליטיים במערב העדיפו לדחות את הבעיה ליום המחרת, לשנה הבאה, לקדנציה הבאה. היו כבר נקודות מסוימות בהיסטוריה שבו האמינו אנשים שפיוס עלול להביא פתרון, אבל בסופו של הדבר, שילמנו מחיר גבוה מאוד וזהו בדיוק המקרה עם איראן כעת".

יעלון המשיך בקו שהנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה את ההסכם "טעות היסטורית". "המשא ומתן שמנוהל על ידי המעצמות בראשות ארה"ב עם המשטר האיראני היה טעות היסטורית" אמר יעלון והוסיף, "העסקה תאפשר לאיראן להפוך כעת למדינת סף גרעינית צבאית. בתוך עשור, הם יורשו להעשיר אורניום ללא כל מגבלות. בתוך כמה חודשים, אם אכן העסקה תיושם, יקבלו האיראנים מאות מיליארדי דולרים שהם יוכלו להשתמש בהם לא רק כדי לשפר את הכלכלה אלא לשם 'ייצוא המהפכה', כפי שהם קוראים לזה, לשלם יותר לחיזבאללה, לשלם יותר לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, לשלם יותר עבור החותים בתימן, השיעים בבחריין או השיעים בסעודיה. ומה לגבי הטילים המכסים את כל ישראל ובחלקים מאירופה? הנושא הזה כלל אינו חלק מעסקת הגרעין".

לדבריו, האסטרטגיה האפקטיבית היחידה נגד איראן היא הפעלת לחץ ששם מול המשטר דילמה מאוד ברורה: "פצצה גרעינית או לשרוד כמשטר. אסטרטגיה זו מורכבת מבידוד המדיני של המשטר וסנקציות כלכליות משתקות. האלמנט הסופי של האסטרטגיה הוא אופציה צבאית אמינה: אם לא תציית להחלטת האו"ם, אתה הולך להיות מותקף".

על התקוות במערב כי ההסכם יגרום ל"מודרניזציה" או "מעריבזציה" של איראן אמר יעלון כי "הם עדיין משתמשים במנופים כדי לתלות אנשים בשווקים. זה לא הולך להיות האביב באיראן. אני מציע לכולם לשכוח ממקדונלדס בטהרן".
לדבריו, המלחמה היחידה הטובה של איראן זה נגד ארגון הטרור הרצחני דאעש: "זה התפקיד הקונסטרוקטיבי היחיד שאיראן אולי יכולה למלא. בכל הסכסוכים האחרים באזור, בסוריה, תימן או רצועת עזה, האיראנים בצד הלא נכון. זה משטר אפוקליפטי, משיחי, המנסה להקים אימפריה שיעית".

יעלון נשאל האם ימליץ על תקיפה צבאית במידה והמודיעין הישראלי יוכיח כי איראן מפתחת נשק גרעיני. "במקרה כזה, נצטרך לדון בעניין", השיב יעלון. "בסופו של דבר, זה מאוד ברור - בדרך זו או אחרת, תוכנית הגרעין הצבאית של איראן חייבת להיעצר. אנחנו נפעל בכל דרך ולא נהיה מוכנים לסבול איראן חמושה בנשק גרעיני. אנחנו מעדיפים שהדבר ייעשה באמצעות עסקה או סנקציות, אבל בסופו של הדבר, ישראל צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר