הח"כים מעורבים

באישון ליל: נערה חרדית גוייסה בכפייה לצה"ל

כוחות צה"ל הגיעו בשעות הלילה המאוחרות של יום רביעי לביתה של משפחה חרדית ושלפו את בתה שלא הגישה בזמן טפסים לפטור מגיוס. היא אולצה להתחייל וללבוש מדים, אך הצליחה לברוח (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(אילוסטרציה, למצולמת אין שום קשר לכתבה. צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בחורה חרדית (18) מאלעד שלא הגישה בזמן את הטפסים הרלוונטיים לצה"ל, נלקחה באישון ליל (רביעי) מביתה ע"י חיילים וחיילת למרכז הגיוס בתל השומר. בבוקר יום חמישי היא נלקחה לבית משפט צבאי שם פסק השופט כי היא חייבת לשתף פעולה עם רשויות הצבא ולעשות ככל שיורו לה כדי לקבל פטור מטעמי דת.

מבית המשפט היא הועברה חזרה לתל השומר והחלה בהליך גיוס וחיול. היא הוכרחה להחליף את בגדיה למדים צבאיים, ושוחררה רק 14 שעות מאוחר יותר לאחר שחויבה לחתום שתשוב עם חפציה האישיים להם היא זקוקה כחיילת. לטענת גורמים המעורים בנושא, בבסיס "תל השומר" הכריחו אותה גם לצאת עם המדים לביתה. כעת שוהה הנערה החרדית במקום מסתור.

"טעות כמו שקרתה לנערה היא דבר שבשגרה. לא מעט בנות שוכחות למלא את הטפסים, וצה"ל יודע לסדר את העניין בגלל ההבנה הפשוטה שהם לא הולכים לגייס בנות מסמינרים, יתכן והצבא בוחן את תגובת הציבור בסיפור כמו זה" טען גורם המעורה בסיפור. ל"כיכר השבת" נודע כי הח"כים החרדים נכנסו לעובי הקורה ומנסים לסייע ולבטל את הליך החיול שנכפה על הבחורה.

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "אנחנו מקווים שיעלה בידי הח"כים לבטל את החיול ולהעמיד את גורמי הצבא על מקומם לבל יהינו לחשוב לנסות ולגייס את בנות ישראל. אם המהלך של הח"כים לא יצלח, תפרוץ מחאה בכל רחבי הארץ שתשתק את המדינה לאורכה ולרוחבה, וכי רבנים מכל החוגים והמגזרים ישתתפו ויגבו את המחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר