יונתן פולארד חגג יום הולדת אחרון בכלא

יונתן פולארד, המרגל היהודי אמריקני שכלוא בארה"ב, חגג שלשום את יום הולדתו ה-61 - האחרון לפני שחרורו מהכלא. לפני כשבועיים חגג פולארד את יום הולדתו העברי, החל בח' באב (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יונתן פולארד, המרגל היהודי אמריקני שכלוא בארה"ב בעוון ריגול למען ישראל, חגג שלשום את יום הולדתו ה-61 - האחרון לפני שחרורו מהכלא.

מדובר ביום ההולדת בתאריך הלועזי. לפני כשבועיים חגג פולארד את יום הולדתו העברי, החל בח' באב.

ועדת השחרורים בארה"ב קבעה לפני מספר שבועות כי פולארד ישוחרר בעוד כשלושה וחצי חודשים - 20 בנובמבר. לאחר שחרורו, פולארד ייאלץ להישאר בארה"ב במשך 5 שנים - אלא אם כן יתיר לו הנשיא אובמה לצאת מגבולותיה.

פולארד, יהודי אזרח ארצות הברית שעבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון, ריגל למען ישראל. הוא נתפס ונידון למאסר עולם. פולארד כלוא מאז 1985 ובמשך שנים ניסו ראשי המדינה לפעול למען שחרורו מהכלא, אך בכל פעם נשיאי ארה"ב נמנעו מלחון אותו.

במשך הזמן שפולארד ריגל עבור ישראל, הוא העביר מאות אלפי מסמכים מסווגים למפעילו הראשי, רפי איתן, מסמכים שסייעו רבות לישראל. מפעיליו בצי האמריקני החלו לחשוד בו ועירבו את חוקרי ה-FBI. בסיום החקירה פשטו החוקרים על ביתו של פולארד, שנמלט יחד עם רעייתו לשגרירות ישראל, אך שם הוחלט שלא להכניסו והחוקרים תפסו אותו בפתח השגרירות.

במשך שנים רבות ניסו ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור לפעול למען שחרורו המוקדם של פולארד, בין היתר גם על רקע מצבו הרפואי שהידרדר עם השנים, אך הממשלים השונים בארה"ב סירבו בתוקף לשחררו. ובשבועות האחרונים ועדת השחרורים הודיעה כי זמן המאסר הסתיים ופולארד ישוחרר בעוד כשלושה וחצי חודשים.

--

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר