הותר לפרסום

כתב אישום: אזרח שבדי ממוצא ערבי ריגל בישראל עבור חיזבאללה

הותר לפרסום, כי אזרח שבדי ממוצא ערבי, מואשם בריגול עבור חיזבאללה. הנאשם, חליל חיזראן, נפגש כמה פעמים בלבנון עם אנשי חיזבאללה, העביר מידע והתבקש לגייס סוכנים בתמורה לכסף (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חליל חיזראן הבוקר בבית המשפט (צילום תמונה: אבי מועלם; וידאו: ליאור פז - ynet)

בית המשפט התיר לפרסום, כי אזרח שבדי שהתגורר בלבנון, נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי, יחידת לה"ב 433 ויאחב"ל, בחשד כי העביר מידע לארגון הטרור חיזבאללה תמורת אלפי דולרים. כתב אישום הוגש נגדו הבוקר (ראשון).

החשוד חסן חליל חיזראן, נעצר כשנחת בשדה התעופה בן גוריון, לאחר שנחשד כי הוא מקיים קשרים עם ארגון הטרור חיזבאללה.

האיש נעצר והובא לחקירה בשירות הביטחון הכללי ובמהלך החקירה הודה בכמה אירועים ביטחוניים חמורים.

בשנת 2009 נסע חיזראן עם אישתו וילדיו לביקור משפחתי בלבנון. במהלך ביקורו הוצע לו לפגוש בגורמי חיזבאללה, וזה הביע הסכמה. בפגישותיו החשאיות עם נציגי חיזבאללה נאמר לו במפורש, כי חיזבאללה שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלו יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין.

בשנת 2011 ו-2013 הגיע לביקורים נוספים בלבנון, אשר נוצלו גם הן לטובת פגישות שלו עם נציגי חיזבאללה.

חיזראן, התבקש לגייס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים, או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הביטחון או לגורמים ממשלתיים.

בנוסף, התבקש לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמצעי לחימה, טנקים, בסיסים צבאיים. הוא תוחקר אודות ההתנהלות בשדה התעופה בנתב"ג וכלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים.

עבור מפגשיו עם חיזבאללה והסכמתו לשיתוף פעולה עימם, קיבל בשנת 2009 סכום של 2,300 דולר וכן סכום של 800 דולר אותו קיבל ב-2011.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר