גיוס הנערה החרדית מאלעד

צה"ל מגיב: "על הנערה להתייצב באופן מיידי לטפל בהסדרת מעמדה"

בצה"ל מגיבים הבוקר למעצר וגיוס הנערה החרדית מאלעד, מטילים את האשמה על הנערה שלא שיתפה פעולה ומבהירים כי על הנערה להתייצב באופן מיידי על מנת שיטפלו בהסדרת מעמדה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(אילוסטרציה, למצולמת אין שום קשר לכתבה. צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פרשת הנערה החרדית מאלעד שגויסה בכפייה לצה"ל ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי. אמש (מוצאי שבת) התייחס לפרשה הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת "יקירי ירושלים" שהבהיר בנחרצות כי הציבור החרדי ובני התורה ייצאו למלחמת חורמה בעניין זה והבוקר בוחרים בצה"ל להתייחס באופן רשמי לסערה שנוצרה.

בתגובה של דובר צה"ל לסיפור נאמר כי "נערות דתיות מקבלות פטור משירות לאחר שהצהירו על אורח חיים דתי בהתאם לתהליך שנקבע בחוק. באשר למקרה המדובר, הנ"ל לא הגישה מסמכים לקבלת פטור, לא הצהירה על היותה דתייה וכן לא שיתפה פעולה עם הליכי הגיוס. לפיכך, הוצא צו לביצוע הליכים לגיוס אך גם אליו לא התייצבה ולפיכך הוכרזה משתמטת גיוס".

הגורמים בצה"ל מציינים ומדגישים כי במהלך ההשתמטות נוצר קשר עימה ועם משפחתה במסגרתו הובהר מעמדה וכי עליה להתייצב. לטענתם, הנערה נעצרה על ידי המשטרה הצבאית והועברה למיטב לחיול אך ברחה מצה"ל.

"מובהר כי עליה להתייצב באופן מיידי על מנת שניתן יהיה לטפל בהסדרת מעמדה", אומרים בצה"ל.

כאמור עסקנים ואישי ציבור חרדיים פועלים בשעות אלו לשחרר את הנערה ובוועדה למען הצלת עולם התורה מאיימים להחריף את צעדי המחאה באם המשבר מול רשויות הצבא לא ייפתר בקרוב.

הגורמים בצה"ל מבהירים בשיחות שלא לציטוט כי מצער לראות איך קבוצה של קיצונים מנסה להסיט את כל המגזר נגד הצבא שכביכול רודף חרדים ואחרי בנות ישראל בזמן שהבחורה היא זאת שלא הגישה את הטפסים בזמן וגרמה לבעצמה למבוכה הזאת

"אם היא לא היתה בורחת ונשארת להצהיר דת היא היתה משתחררת גם בלי הפניה מהתקשורת", הם מבהירים ומציינים כי "הצבא לא רודף חרדים ולא רודף בנות חרדיות ויותר מזה הצבא לא רוצה את הבנות האלה ולא כי הוא מפחד מעימותים כי הוא מבין שהם צריכים תנאים שהוא כרגע לא יכול לספק אותם".

מנגד, אנשי הוועדה להצלת עולם התורה אומרים כי "המקרה המדובר הינו חמור ביותר בהתחשב בעובדה כי מזה 30 שנה ידע צה"ל להתגבר על בעיות טכניות פשוטות כאלו ולא העז לשלוח משטרה צבאית ולעצור את בנות ישראל".

לדבריהם: "אם בצה"ל לא מחפשים ליצור תקדים ולגייס בנות ספרדיות מתחת לפני השטח בתירוצים שונים, לא היו מבצעים מעצר וכל שכן שלא היו מגייסים את הבחורה המדוברת".

"צה"ל בודק את תגובת הציבור החרדי נוכח גיוס בת חרדית ישראל, ואם נשתוק כעת ונפיל את האשמה על אותה בחורה ובעיות טכניות, צה"ל ימשיך לגייס בנות חרדיות בתואנות שווא", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר