מחקר: אוכל חריף מפחית את הסיכון למחלות סרטן ולב

בטוחים שלא תצליחו לשרוד אחרי הפלפלונים האלה? חשבו שנית. מחקר חדש מצא כי אוכל חריף מפחית את הסיכון למחלות קשות כמו סרטן, לב וסוכרת וכך תורם לאריכות ימים (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
תעמיסו חריף. זה יעשה לכם רק טוב (צילום: shutterstock)

לא סובלים חריף? חשבו שנית. למרות הרתיעה של רבים מתופעות הלוואי הלא-נעימות של האוכל הפיקנטי, מחקר חדש מצא שאכילת חריף משפיעה לטובה על גופנו, ומפחיתה את הסיכון לחלות במחלות קשות - וכך תורמת לאריכות חיינו.

לא מעט מחקרים קבעו כי באוכל החריף חומרים ביואקטיביים טובים כמו קפאסין (הקשור למניעת מחלות עורקים והשמנת יתר), אך בכל המחקרים לא הובאו מספיק הוכחות לכך שהקשר בין החומרים שבאוכל החריף להשפעות הטובות, אכן ישיר.

אלא שהפעם, חוקרים מבית הספר לרפואה ציבורית בהארוורד, ערכו מחקר עצום בהיקפו, וניתחו נתונים של כמעט חצי מיליון איש בגילאי 30-80, החולים כולם במחלות שונות. בתחילת המחקר, שנפרש על פי ארבע שנים ובסופו, דיווחו המשתתפים על הרגלי האכילה שלהם, ונמצא כי אלה ששרדו עד סוף המחקר, דיווחו יותר באופן משמעותי על אכילת חריף.

לפי נתוני המחקר, הסיכוי של אנשים שאוכלים חריף (בעיקר כזה המורכב מפלפלים חריפים) בין 3 ל-7 פעמים בשבוע, לחלות במחלות קשות כמו סרטן, לב וסוכרת, נמוך ב-14 אחוזים מאנשים שאוכלים חריף רק פעם אחת בשבוע. וסיכוים לחלות של אלה שאוכלים חריף רק פעם אחת בשבוע, נמוך ב-10 אחוזים מאלה שלא אוכלים חריף כלל.

לדברי מחברי המחקר, המנגנונים הביולוגיים בגוף מושפעים לטובה מאכילת אוכל חריף. עם זאת, הם עדיין אינם יודעים להצביע על הסיבה המדויקת לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר