בג"ץ דחה הריסת בית הכנסת בגבעת זאב בשבוע

בג"ץ דחה את הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב בשבוע, ושלח את הצדדים לנסות ולהגיע לפשרה. ״הגשנו לבית המשפט מסמכים המוכיחים כי אנחנו רכשנו את השטח" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוד ועקנין - פלאש90)

בג"ץ הורה הצהרים (ראשון), לדחות בשבוע ימים את הריסת בית הכנסת איילת השחר בשכונת גבעת זאב בירושלים.

ההריסה הייתה אמורה להתבצע כבר מחר, לאחר שארגון "יש דין" עתר לבג"ץ בטענה כי מדובר בקרקע בבעלות פלסטינית, אולם כאמור כעת החליט בג"ץ לדחות את ההריסה ל-17 בחודש.

אלי חיים, גבאי בית הכנסת אמר בתגובה ל״כיכר השבת״: ״הגשנו לבית המשפט מסמכים המוכיחים כי אנחנו רכשנו את השטח. בית המשפט הבין את המשמעות ולכן דחה את ההריסה בשבוע ימים״.

״אנחנו מקווים שבעוד שבוע יתקבל פסק דין שמורה על ביטול צו ההריסה לאלתר״, אמר והוסיף, ״ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לעזור בנושא בימים האחרונים ואנחנו מקווים שפעילותו תעזור״.

בית הכנסת קיים למעלה מעשרים שנה ומאות מתפללים פוקדים אותו מידי שבוע. מאז שנטען כי הקרקע עליה נמצא בית הכנסת שייכת לערבים, ניסו המתפללים להציע פיצוים בתמורה לפשרה ולביטול צו ההריסה אולם מאמציהם עלו בתוהו וכעת הם תולים תקוות שוב בבית המשפט.

למרות פסק הדין, בשעה 19:00 הערב תתקיים עצרת זעקה ותפילה ברחבת בית הכנסת לשם יגיעו רבני השכונה, מתפללי בית הכנסת ותושבי השכונה הנוספים המתפללים בבתי כנסת סמוכים, אולם כעת אומרים בשכונה כי העצרת תהיה גם עצרת הודיה על הדחייה.

ראש המועצה יוסי אברהמי אמר בשיחה עם "כיכר השבת" על הוצאת צו ההריסה: "לצערי לאור החלטת בית המשפט כפסק דין חלוט אמורים להגיע לכאן צוותים לבצע את ההריסה".

ראש המועצה אמר כי עד עתה שתק כי חשב שהצדדים יגיעו לפתרון "ללא התערבות התקשורת" ומתח ביקורת נגד ראש הממשלה: "לצערי לא נעשה דבר מצד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו. האכזבה היא מאוד קשה ואני אומר את זה כאיש ליכוד מובהק וכיד ימינו של ראש הממשלה. לצערי הוא נותן כתף קרה לגבעת זאב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר