הרצח במצעד

חרדים בניחום אבלים אצל משפחת בנקי: "הרוצח לא מייצג אותנו"

פעילים חרדים הגיעו לנחם את הוריה של שירה בנקי ע"ה, שנרצחה במצעד בי-ם ע"י ישי שליסל. הפעילים אמרו להורים: "אנו חלוקים בדעותינו, אך אסור לפעול באלימות. שליסל - עשב שוטה" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הפעילים החרדים מנחמים את הוריה של שירה בנקי ע"ה (צילום: ארגון "גשר")

מספר פעילים חרדים הגיעו ביום שישי האחרון לנחם את הוריה של שירה בנקי ע"ה, בת ה-16 שנרצחה במצעד בירושלים על ידי ישי שליסל. המפגש אורגן על ידי ארגון "גשר", הפועל לקידום הערבות ההדדית בחברה.

הפעילים החרדים אמרו להורים האבלים כי החברה החרדית לא יכולה להסכים לדרך החיים של הצועדים, אך הציבור החרדי מגנה ומוקיע בכל תוקף את מעשה הרצח הנתעב: "אנחנו חלוקים בדעותינו, אבל האופן להביע את ההתנגדות שלנו הוא בשיח, ולא באלימות".

כמו כן, הוסיפו, "באחריותנו לוודא שידנו לא שפכה את הדם הזה, ושעשב שוטה כמו שליסל לא יצוץ חלילה מחר שוב. בסופו של דבר אנחנו חיים פה באותה מדינה, ועלנו ללמוד לחיות יחדיו זה לצד זה. אחרת לא נוכל להתקיים כאן".

הוריה של שירה ע"ה התרגשו מאוד מהביקור, וביקשו לחזק את המנחמים החרדים שעשו מעשה "אמיץ" כהגדרתם ובאו לנחמם.

אביה של שירה, שהדגיש בעת ההלוויה שהוא מודע לכך שלא כל החרדים מקשה אחת ולא ניתן לייחס את הרצח לקבוצה כזו או אחרת, אמר לפעילים החרדים, כי כעת הוא משוכנע שהחברה החרדית לא עומדת מאחורי המעשה.

אילן גאל-דור, מנכ"ל ארגון "גשר", אמר כי, "יש לנו עם אחד ומדינה אחת וצריך לעשות ככל שביכולתנו שקבוצות שונות ילמדו לחיות בשלום אחת עם השנייה. מגוון דעות הוא המציאות, וצריך לפעול לכבוד גם בזמנים של מחלוקת. חרדים, דתיים וחילוניים פועלים בגשר ובמקומות נוספים במגמה חשובה זו. אין לנו ארץ אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר