מעצר וגיוס הנערה החרדית

הרב ציון בוארון תוקף: "בהכל אשמים אנשי ה'מזרחי'"

חבר בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי ציון בוארון התייחס למעצר הנערה החרדית מאלעד ואמר כי "אנחנו בגלות קשה. כשיש רפיון במאבק על הבנים, משנאי ה' פועלים גם אצל הבנות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ציון בוארון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי ציון בוארון, התייחס למעצר הנערה החרדית בת 18 מאלעד שלא הגישה בזמן את הטפסים הרלוונטיים לצה"ל ונעצרה לשם גיוס עד שהצליחה להימלט ומאשים בכך דווקא את הציבור הדתי לאומי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"צ בוארון עודכן בסיפור והתבטא בחריפות: "אומנם אנחנו בגלות קשה ונוראה אבל מחובתינו לדעת - כשיש רפיון במאבק על הבנים, משנאי ה' פועלים גם אצל הבנות".

בשלב זה יצא הרב בוארון במתקפה חריפה נגד הציונות הדתית ואמר: "לצערינו, בהכל אשמים אנשי ה'מזרחי'".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בחורה חרדית בת 18 מאלעד שלא הגישה בזמן את הטפסים הרלוונטיים לצה"ל, נלקחה באישון ליל יום רביעי מביתה ע"י חיילים וחיילת למרכז הגיוס בתל השומר.

בבוקר יום חמישי היא נלקחה לבית משפט צבאי שם פסק השופט כי היא חייבת לשתף פעולה עם רשויות הצבא ולעשות ככל שיורו לה כדי לקבל פטור מטעמי דת.

מבית המשפט היא הועברה חזרה לתל השומר והחלה בהליך גיוס וחיול. היא הוכרחה להחליף את בגדיה למדים צבאיים, ושוחררה רק 14 שעות מאוחר יותר לאחר שחויבה לחתום שתשוב עם חפציה האישיים להם היא זקוקה כחיילת.

לטענת גורמים המעורים בנושא, בבסיס "תל השומר" הכריחו אותה גם לצאת עם המדים לביתה. כעת שוהה הנערה החרדית במקום מסתור ומסרבת לשוב.

בצה"ל, קראו לה אמש "להתייצב באופן מיידי על מנת שניתן יהיה לטפל בהסדרת מעמדה". עוד הבהירו בצה"ל כי הבחורה "לא הגישה מסמכים לקבלת פטור, לא הצהירה על היותה דתייה וכן לא שיתפה פעולה עם הליכי הגיוס. לפיכך, הוצא צו לביצוע הליכים לגיוס אך גם אליו לא התייצבה ולפיכך הוכרזה משתמטת גיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר