"מתנהגים כפיל בחנות חרסינה"

שוחררו נערי הגבעות שנעצרו אתמול: "המשטרה פועלת להרגיע פוליטיקאים"

רוב נערי הגבעות שנעצרו אתמול, שוחרר כבר ממעצר. עו"ד איתמר בן גביר המייצג את חלקם אומר כי השחרור היה צפוי והמעצר נועד להרגיע פוליטיקאים ומציע במקום זה לתת להם 'כדורי הרגעה' (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בן גביר בבית המשפט. ארכיון. אין קשר לנאמר בכתבה זו (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

מעצר אנשי הימין הקיצוניים: המשטרה שחררה כמה מנערי הגבעות שנעצרו אתמול (ראשון), בעקבות פרשת הרצח הכפול בכפר דומא.

עו"ד בן גביר אומר כי השחרור היה צפוי: "אך לצערי לא פחות צפוי היה האקט שנועד להוכיח כי המשטרה פועלת ולהרגיע פוליטיקאים - המשטרה צריכה להציע לפוליטיקאים הזועמים "כדור הרגעה", מעצרים צריכים להיערך על
פי מידע ולא על פי תחושות בטן או קפריזות".

בן גביר, המייצג רבים מצעירי הגבעות אומר גם שהמעצרים לא תורמים להרגעת הרוחות אלא בדיוק ההפך: "במקום שבשב"כ ובמשטרה יעשו חשבון נפש, הם ממשיכים להתנהג כמו פיל בחנות חרסינה, המעצרים הללו גורמים לתסכול בפני בני נוער רבים, גם השימוש בהליכים מנהליים ללא משפט וללא הוכחות רק מגביר את תחושת הזעם".

הוא הוסיף כי "אין ספק שזכות המשטרה לחקור וזכות השב"כ לנבור, אבל התחושה היא שהם בפאניקה בהיסטריה, ומעבר לכך שהם עוצרים כל נער גבעות שמסתובב בשטח השאלה היא האם הם פועלים באופן דומה כלפי זורקי בקבוק התבערה בבית חנינא או היורים על בתי יהודים בפסגת זאב".

לטענתו, "התחושה היא שבישראל נוצרו שתי מערכות דינים, אחת לנערי הגבעות ואחרת לפורעים ערבים, מעבר לכך שאין מקום להשוואה ונוער הגבעות הוא מלח הארץ , השאלה היא האם היחס הוא יחס שווה והתשובה לכך לצערי בשלילה".

אתמול הוצאו צווים מנהליים נגד אנשי הימין מאיר אטינגר - נכדו של מאיר כהנא ואביתר סלונים.

השניים נעצרו בשבוע שעבר ואמש רגע לפני שהוכנסו לדיון בבית המשפט השלום בנצרת, הוחלט להוציא נגדם צווים מנהליים. בעקבות כך הדיון הפך ללא רלוונטי והם שבו למעצר.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את מקבלי צווי המעצר המנהליים מטעם ארגון חוננו אמר: "אני מביע מחאה חריפה על ההודעה כי אטינגר וסלונים ייעצרו בצו מנהלי, במקום לבוא לבית משפט בו אמורה הייתה היום להתקיים הארכת מעצר".

לדבריו, "מדובר בהליך שמייצר הרגשה קשה ולפיה כל ההליך בבית משפט הוא למראית עין עד להבשלת צו המעצר המנהלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר