תיעוד קורע לב

השוטרים פינו את בית הכנסת בגבעת זאב - המתפללים בכו

בשעות הלילה הגיעו שוטרים לבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, והחלו בפינוי הריהוט מתוכו, כשברקע עומדים המתפללים המתקשים להיפרד מהמקום וממררים בבכי. צפו בתיעוד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אלי אמסלם ומתפללי בית הכנסת)

קורע לב: בשעות הלילה החל פינוי בית הכנסת איילת השחר, בגבעת זאב בירושלים, כשהמתפללים מתקשים להיפרד מהמקום המקודש.

עשרות המתפללים הגיעו לשטח בית הכנסת בשעות הערב וקיימו עצרת תפילה וזעקה יחד עם רבני השכונה. בתום העצרת הגיעו השוטרים עם צו הפינוי והחלו לפנות את הריהוט, כשברקע נשמעות בכיותיהם של המתפללים בהם מבוגרים, צעירים וילדים. הבוקר הגיעו המתפללים והוציאו מהמקום את ספרי התורה.

על פי ההסכם שהושג אתמול בין דרעי לשר הביטחון משה בוגי יעלון בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המדינה תבקש מבג"ץ לבטל את צו ההריסה לבית הכנסת, ובתמורה בית הכנסת יפונה בהסכמה בתוך שבוע וייאטם למשך חצי שנה, במהלכה ינסו להגיע לפשרה עם הפלסטיני הטוען לבעלות על הקרקע.

בשל ההסכם החל פינוי בית הכנסת בשעות הערב אמש ויימשך גם היום ובימים הקרובים. המתפללים מקווים כי בתוך חצי שנה אכן יושג הסכם שיאפשר את המשך הפעלת בית הכנסת.

בית הכנסת קיים למעלה מעשרים שנה ומאות מתפללים פוקדים אותו מידי שבוע. מאז שנטען כי הקרקע עליה נמצא בית הכנסת שייכת לערבים, ניסו המתפללים להציע פיצוים בתמורה לפשרה ולביטול צו ההריסה אולם מאמציהם עלו בתוהו וכעת הם תולים תקוות שוב בבית המשפט.

רגע לפני שהושג הסכם עם שר הביטחון, בג"ץ דחה את הרס בית הכנסת בשבוע עד ל-17 בחודש. אלי חיים, גבאי בית הכנסת אמר בתגובה ל"כיכר השבת". "הגשנו לבית המשפט מסמכים המוכיחים כי אנחנו רכשנו את השטח. בית המשפט הבין את המשמעות ולכן דחה את ההריסה בשבוע ימים".

"אנחנו מקווים שבעוד שבוע יתקבל פסק דין שמורה על ביטול צו ההריסה לאלתר", אמר והוסיף, "ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לעזור בנושא בימים האחרונים ואנחנו מקווים שפעילותו תעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר