סוף הפרשה

הנערה החרדית מאלעד התייצבה ופוטרה משירות צבאי

פרשת הנערה החרדית מאלעד שנעצרה וגיוסה לצה"ל, מגיעה על סיומה הטוב. ל"כיכר השבת" נודע כי הנערה התייצבה הבוקר בבקו"ם, חתמה על המסמכים הנדרשים ושוחררה מהשירות הצבאי (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(אילוסטרציה, למצולמת אין שום קשר לכתבה. צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פרשת הנערה החרדית בת ה-18 מאלעד שגויסה בכפייה לצה"ל והסעירה את הציבור החרדי הגיעה היום (שני) לסיומה, כך נודע ל"כיכר השבת".

הנערה התייצבה היום בבסיס הגיוס בתל השומר, חתמה על המסמכים כפי שנדרש ממנה ומעמדה הוחזר.

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת" כי "החיילת התייצבה היום בצה"ל והגישה באופן תקין את המסמכים המעידים על קיום אורח חיים דתי ולפיכך פוטרה משירות בהתאם לחוק".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" בהרחבה, מדובר בבחורה חרדית בת 18 מאלעד שלא הגישה בזמן את הטפסים הרלוונטיים לצה"ל, ובאישון ליל נקלחה בשבוע שעבר מביתה על ידי חיילים וחיילת למרכז הגיוס בתל השומר. בבוקר יום חמישי היא נלקחה לבית משפט צבאי שם פסק השופט כי היא חייבת לשתף פעולה עם רשויות הצבא ולעשות ככל שיורו לה כדי לקבל פטור מטעמי דת.

מבית המשפט היא הועברה חזרה לתל השומר והחלה בהליך גיוס וחיול. היא הוכרחה להחליף את בגדיה למדים צבאיים, ושוחררה רק 14 שעות מאוחר יותר לאחר שחויבה לחתום שתשוב עם חפציה האישיים להם היא זקוקה כחיילת ולבסוף הצליחה להימלט מהצבא.

עסקנים ואישי ציבור חרדיים פעלו בימים האחרונים לשחרר את הנערה ובוועדה למען הצלת עולם התורה שיגרו איומים ברורים כנגד הצבא.

בנוסף, מודעות ברחבי ירושלים קראו לקיום הפגנת מחאה על פני כיכר השבת בירושלים בשעה 13:30 בצהריים בעקבות המקרה, "נצא כולנו למלחמה למענה ולעמוד לימינה בשעתה הקשה", נכתב במודעות.

כעת נראה כי המפגינים יאלצו לחפש תעסוקה אחרת בשל העובדה שהנערה התייצבה בבקו"ם, חתמה על המסמכים הנדרשים ושוחררה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר