סוכלה מתקפת סייבר על מחשבי משרד הביטחון

אנשי משרד הביטחון הצליחו לסכל מתקפת סייבר על מחשבי משרד הביטחון. מדובר במייל נגוע בקבצים זדוניים שנשלח לאנשי המשרד והיה יכול לאפשר מעקב מרחוק אחר מחשבי המשרד (דיגיטל)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אנשי משרד הביטחון הצליחו לאחרונה לסכל מתקפת סייבר על מחשבי המשרד. כך דווח היום (שני) ב"חדשות 2 Online". על פי הדיווח מדובר במייל נגוע שנשלח לאנשי משרד הביטחון, והופיע תחת כותרת, שאסורה בשלב זה לפרסום. המייל הכיל "קבצים זדוניים" שהיו עלולים לאפשר מעקב מרחוק אחר חלק ממחשבי המשרד ברשת הפתוחה.

כאמור, אנשי המשרד הצליחו לסכל את המתקפה, כאשר הקובץ המצורף נחסם על ידי מערכות ההגנה במשרד הביטחון. עם זאת, המייל הנגוע הגיע למשתמשים רבים במספר אגפים. לאחר שנחשף, אנשי הביטחון במשרד התריעו בפני העובדים על הנושא, זאת על מנת לחדד את הנהלים במקרים דומים.

על פי הדיווח, מטרת השולחים הייתה לחדור למחשבים, ובתוך המייל היה קישור שמוביל להורדה. על פי בדיקה שנערכה במשרד הביטחון, הקובץ הזדוני מאפשר שליחה מרחוק, ויכולות של הקלטת הקשות מקלדת, חיפוש ושידור קבצים והעברת צילומי מסך.

בפועל לא היו משתמשים שהפעילו את הקישור. הרשת לא נדבקה, אך המקרה מצוי בחקירה של גופי הביטחון. טרם ברור מי עומד או עומדים מאחורי הניסיון למתקפה.

משרד הביטחון מסר בתגובה: "לא מדובר במערכות המחשב הפנימיות ו/או המסווגות של המשרד אלא ברשת האינטרנט הפתוחה והבלתי מסווגת. מערכות ההגנה של המשרד נכנסו לפעולה כך שרשת האינטרנט לא נפגעה כלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר