המרד הד"לי ברבנות

מתקפה דתית-לאומית: "היום גיור אלטרנטיבי, מחר רפורמי"

הרב חיים דרוקמן תקף את הקמת רשת הגיור האלטרנטיבית: "מתנגד בכל תוקף, זה הרס התורה בארץ. היום יש גיור אלטרנטיבי, מחר זה יהיה גיור רפורמי" אמר. ברבנות שותקים (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מתקפה דתית לאומי נגד מרד הרבנים הדתיים ברבנות והקמת "רשת הגיור" החדשה: הר' חיים דרוקמן, שנחשב לאחת הדמויות המרכזיות בציונות הדתית ועמד בעבר בראשות מערך הגיור, יצא הערב נגד הרבנים שהודיעו היום על הקמת רשת בתי דין לגיור עצמאי.

הר' דרוקמן אמר בין היתר כי הוא "מתנגד בכל תוקף, זה הרס התורה בארץ. היום יש גיור אלטרנטיבי מחר זה יהיה גיור רפורמי". את הדברים הביא העיתונאי יאיר שרקי בחדשות ערוץ 2. יצוין, כי ברבנות הראשית שומרים על שתיקה ובשלב זה לא התייחסו להודעת הרבנים הד"לים על הקמת "בית הדין".

כזכור, מוקדם יותר היום הודיעו הרבנים הדתיים בהם הרב נחום רבינוביץ, הרב יעקב מדן, הרב רא"ם הכהן, הרב דוד סתיו והרב שלמה ריסקין על הקמת רשת הגיור החדשה. מאחורי הקמת רשת הגיור החדשה, לפי ההודעה, עומד שיתוף פעולה בין הארגונים: מכון עתים, מכון טריגובוף, בית מורשה, ובתמיכת הסוכנות היהודית.

בהודעה לעיתונות נמסר כי "הרבנים וראשי הארגונים המייסדים הדגישו כי בתי הדין החדשים יעמדו על קיום דרישות ההלכה בגיור באופן מלא, וכי מדובר במהלך שנועד לתת מענה לאלפי אנשים שמעמדם האישי אינו יכול להיות מוסדר במצב העניינים הקיים".

בנוסף, יוצאים אותם רבנים אף בקריאה לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שידוע כמי שמקפיד מאוד בנושא הגיור, ואף נלחם רבות נגד חוק הגיור בממשלה הקודמת, "לשתף פעולה עם המיזם החדש", לא פחות.

"רשת בתי הדין העצמאיים תעניק ליווי, תוכניות חינוכיות, ושירותים דתיים נוספים למתגיירים, ככל שיידרש", נמסר מאותם רבנים, "אחריותנו המוסרית היא לדאוג לקליטתם של העולים ולהשתלבותם המלאה, למענם ולמען המשכיותו של העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר