הרב ציון בוארון חושף:

"גיורים רפורמיים כבר מוכרים בישראל, אבל הרבנות שותקת"

על רקע סערת "רשת הגיור" האלטרנטיבית, תוקף חבר בית הדין הגדול הגאון הרב ציון בוארון בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" את הרבנות וטוען כי כבר כיום ישראל מכירה בגיורים רפורמים. האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשברקע סערת "רשת הגיור" האלטרנטיבית, חבר בית הדין הגדול של הרבנות הראשית הגאון הרב ציון בוארון יוצא במתקפה דווקא נגד הרבנות הראשית והמפלגות החרדיות, שלטענתו שותקות ולא מציפות את נושא הגיור. לדבריו, רבנים ורבות רפורמיים יכולים כבר כיום לגייר ולזכות בהכרה של משרד הפנים.

בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" אמר הרב בוארון: "לצערנו המצב בארץ הוא הרבה יותר גרוע. היום יש בתי דין לרפורמיים שמגיירים, זה מוכר על ידי משרד הפנים, פה בארץ. אני מדי פעם מקבל תעודת גיור של רבנים רפורמיים, שני גברים ואישה אחת - וזה מוכר במשרד הפנים, הם רשומים כיהודים".

לדבריו: "הרבנות עושה פה הרבה שטויות, לא נלחמת בזה, לא נאבקת. כל אחד עושה מה שהוא רוצה... אני לא מדבר ספציפית על בית הדין הזה, אלא באופן כללי - הרבנות לא עושה שום דבר. הרבנות צריכה לעשות משהו, להתריע מזה ולהיאבק בזה. אם יאבקו באמת בדרך נכונה, יכולים להגיע לדברים טובים".

מה הרבנות צריכה לעשות?

"הרבנים הראשיים צריכים לשבת יחד עם כל מועצת הרבנות הראשית ולדון בזה, לא דווקא על בית הדין הספציפי הזה. הפרצה היא מאוד חמורה: ברגע שבית דין רפורמי שמגייר מוכר על ידי משרד הפנים ורשום יהודי - זה מאוד חמור". לדברי הרב "לאף אחד לא אכפת".

הרב בוארון מפנה את הביקורת גם לעבר המפלגות החרדיות שלא העלו את הנושא בהסכם הקואליציוני: "גם במפלגות החרדיות - אף אחד זה לא מעניין אותו. הם אשמעם בכל, לא אכפת להן, הם לא העלו את זה בהסכמים הקואליציוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר